۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۶۶۵ میلیون ریال محموله چوب قاچاق در کاشان کشف شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان:

۶۶۵ میلیون ریال محموله چوب قاچاق در کاشان کشف شد

کاشان - شریفی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: در سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلو چوب قاچاق از قاچاقچیان در کاشان کشف و ضبط شد که طبق برآوردهای انجام شده ارزش ریالی این محموله های قاچاق بیش از ۶۶۵ میلیون ریال است.

محمدمهدی شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار در کاشان با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از موضوعاتی که طی سالهای گذشته در کاشان رواج یافته است قطع درختان اغلب سن بالا است، اظهار داشت: متاسفانه گسترش این موضوع باعث شده است که خطرات زیادی از لحاظ زیست محیطی برای شهرستان کاشان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه قطع هر گونه درخت حتی در اراضی شخصی احتیاج به مجوز اداره جهاد کشاورزی دارد، ابراز داشت: برای حمل چوب هم فرد یا افراد حتما باید مجوز اداره منابع طبیعی را داشته باشند در غیر این صورت محموله آنها قاچاق محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلو چوب قاچاق از قاچاقچیان در کاشان کشف و ضبط شد، تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده ارزش ریالی این محموله های قاچاق بیش از ۶۶۵ میلیون ریال است که برای آنها بیش از ۳۵۰ درخت قطع شده است.

اختصاص ۹۰ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن روستایی در کاشان
وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۰ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن روستایی تحویل بنیاد مسکن شده است، خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زمین نیز برای استفاده از پروژه های عمرانی، کشاورزی و صنعتی تحویل متقاضیان شده است.

شریفی اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای نیروگاه خورشیدی، ۵۰ هکتار برای شهرک ماهیان زینتی، سه هکتار برای ایستگاه تصفیه آب، پنج هکتار برای دامداری و سه هکتار برای پرورش شترمرغ را از جمله اراضی واگذار شده توسط اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان برشمرد و بیان داشت: واحدهای مختلفی از زمینهای اعطا شده توسط اداره منابع طبیعی استفاده کرده اند که امیدواریم قدمی هر چند کوچک در جهت عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید برداریم.

برداشت بیش از ۹ تن گیاه دارویی باریجه از اراضی کاشان
وی همچنین با اشاره به پتانسیل های بالقوه کاشان در کاشت و برداشت گیاهان دارویی ادامه داد: گیاهان دارویی دارای ارزش اقتصادی فراوانی است که با توجه به جغرافیای کاشان این منطقه می تواند یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۹ تن باریجه از اراضی کاشان برداشت شده است، گفت: ارزش ریالی باریجه های برداشت شده بیش از ۴۵ میلیارد ریال است.

۱۷۰۰ هکتار جنگل به وسعت جنگل های کاشان در سال جاری اضافه شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ هکتار به جنگل های کاشان افزوده می شود، افزود: این حجم از جنگل های اضافه شده در قالب طرح هایی همچون کمربند زنده، زراعت چوب و جنگل کاری بادام کوهی محقق شده است.

شریفی همچنین از افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: این طرح با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از رفع تصرف یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی کاشان در سال جاری خبر داد و افزئد: ارزش ریالی اراضی متصرف شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۷۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha