۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
بالغ بر ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در دنیا تزریق شده است
تلاش دنیا برای رهایی از کرونا؛

بالغ بر ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در دنیا تزریق شده است

رهایی از بحران کرونا تنها از طریق واکسیناسیون امکان پذیر است و به همین دلیل است که در کشورها تلاش برای تسریع روند واکسیناسیون بالا گرفته است. بالغ بر ۹۰ میلیون نفر در امریکا واکسینه شده اند و بالغ بر ۶۰ میلیون دوز واکسن در کشور چین تزریق شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: کرونا را می توان بزرگترین مشکل این روزهای دنیا دانست و مقابله با این مشکل برای تمامی کشورهای دنیا به یک اولویت مهم تبدیل شده است. طبق گزارش های رسمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در دنیا تزریق شده است و امریکا بالاترین تعداد از این واکسن ها را تزریق کرده است.

تا روز ۶ مارس سال جاری بالغ بر ۹۰ میلیون  نفر در امریکا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده بودند در حالیکه شمار واکسن های تزریق شده در چین برابر با ۶۲ میلیون دوز و شمار واکسن های تزریق شده در اتحادیه اروپا بربار با ۴۰.۲۴ میلیون دوز بود.

کشور بریتانیا اعلام کرده است ۲۳ میلیون دوز واکسن تزریق کرده است که سهم اعظم این افراد تنها یک دوز دریافت کرده اند ولی دریافت همین یک دوز از واکسن هم تاثیر زیادی در کاهش نرخ ابتلا به بیماری و انتشار ویروس داشته است.

نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور باعث شد تا طرح از بین رفتن محدودیتهای کرونایی در ماه اوریل یعنی یک ماه آینده در این کشور مطرح شود. انتظار می رود تا سه ماه آینده زندگی در بریتانیا و بسیاری از کشورهای صنعتی به شرایط قبل از کرونا باز گردد و خطر این ویروس دیگر سایه ای بر زندگی انها نیاندازد.

بالغ بر ۲۰ میلیون دوز واکسن در هند تزریق شد
آمارهای ارایه شده توسط وب سایت ourworldindata نشان می دهد  تا روز ۶ مارس سال جاری ۲۰.۹۲ میلیون دوز واکسن در هند تزریق شده است. این کشور که اخیرا خبر از محدودیت در تولید واکسن به دلیل ممنوعیت صادرات مواد اولیه از امریکا داده است، نگران کمبود عرضه به بازار و ناتوانی در پایبندی به تعهدات صادراتی است.آمارها نشان می دهد تا روز ۶ مارس سال جاری ۱۰.۵۸ میلیون دوز واکسن در برزیل،۹.۸۸ میلیون دوز در ترکیه و ۸.۶۵ میلیون دوز در اسراییل تزریق شده است.

این در حالیست که در روسیه ۶.۵۸ میلیون دوز، در امارات ۶.۲۷ میلیون دوز و در فرانسه ۵.۴۸ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. شمار واکسن های تزریق شده در کانادا برابر با ۲.۳۳ میلیون دوز است.

۱۷ درصد امریکایی ها حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند
 اما مساله ای که در این روزها اهمیت دارد، افزایش سهم افراد واکسینه شده در برابر کرونا است. تا زمانی ۷۰ تا ۸۰ درصد از جمعیت یک کشور واکسن کرونا را دریافت نکنند، نمی توان در مورد پایان همه گیری صحبت کرد.

طبق امارهای موجود بالاترین سهم از افراد واکسینه شده در اسراییل مشاهده می  شود. تا روز ۶ مارس امسال ۵۷ درصد از جمعیت اسراییل حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده بودند در حالیکه سهم افراد واکسینه شده در بریتانیا برابر با ۳۲.۱ درصد، درشیلی ۲۱.۲ درصد، بحرین۱۸.۱ درصد و امریکا ۱۷.۱ درصد از کل جمعیت کشور است. در کشور ترکیه ۸.۸ درصد از جمعیت حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده بودند و گزارشهای رسمی نشان می دهد این کشور تا چهار ماه آینده از بحران کرونا رها خواهد شد.

وب سایت ourworldindata  اعلام کرد ۸.۸ درصد از جمعیت دانمارک،۷ درصد از جمعیت نروژ،۶.۷ درصد از جمعیت اسپانیا،۶.۷ درصد از جمعیت لهستان و ۶.۳ درصد از ساکنان کشور اسلواکی واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در اغلب این کشورها سرعت واکسیناسیون بسیار بالا است. سهم افراد واکسینه شده در کشور های آلمان و فرانسه به ترتیب ۵.۹ درصد و ۵.۳ درصد از کل جمعیت است و ۳.۵ درصد از ساکنان روسیه واکسینه شده اند.

تنها ۸.۹ درصد امریکایی ها هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند
اما مساله دیگری که در گزارشها مورد بررسی قرار می گیرد سهم افرادی است که به طور کامل واکسینه شده اند یا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. آمارها نشان می دهد ۴۲.۹ درصد از اسراییلی ها به طور کامل واکسینه شده اند در حالیکه ۹.۱ درصد از جمعیت صربستان، ۸.۹ درصد از ساکنان امریکا و ۳.۸ درصد از جمعیت لهستان توانسته اند هر دو دوز واکسن را دریافت کنند و از ویروس کرونا رها شوند.

در کشور آلمان و اسپانیا ۲.۹ درصد از مردم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند و سهم افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند در ترکیه ۲.۸ درصد و در بریتانیا ۱.۶ درصد است . کشور بریتانیا طرح تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن ها را اجرا کرده اند و به همین دلیل با وجود اینکه شمار واکسن های تزریق شده در کشور زیاد است ولی تعداد معدودی هر دو دوز را دریافت کرده اند. در روسیه تنها ۱ درصد از جمعیت کشور هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

کد خبر: ۷۸٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha