۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
نرخ بیکاری ۹ درصدی در آذربایجان شرقی/ تشریح دلایل ناتمام ماندن پروژه های عمرانی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

نرخ بیکاری ۹ درصدی در آذربایجان شرقی/ تشریح دلایل ناتمام ماندن پروژه های عمرانی

تبریز- بهبودی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از نرخ بیکاری ۹ درصدی در این استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت مشارکتی و بالای ۱۵ سال استان بیکار هستند.

داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: آذربایجان شرقی ۲.۸ درصد از مساحت کشور را دارد که از این نظر در رتبه ۱۱ کشوری قرار دارد.

وی سپس با اشاره به اینکه از نظر تعداد شهرها و روستاها این استان یکی از پرتراکم ترین مناطق کشور است، افزود: ۲۱ شهرستان در این استان وجود دارد.

بهبودی سپس با اشاره به جنگل های آذربایجان شرقی نیز گفت: این استان از نظر مساحت جنگل نسبت به مساحت استان رتبه ۲۰ کشوری را دارد. از نظر مساحت مناطق زیست محیطی و حفاظت شده نیز رتبه چهارم کشور را داریم و شش درصد از مساحت استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهند.

وی جمعیت آذربایجان شرقی را حدود ۴ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: رتبه جمعیتی این استان در کشور شش است که ۴.۹ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از نرخ بیکاری ۹ درصدی در این استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری آذربایجان شرقی پایین تر از نرخ کشوری بوده و یکی از دلایل اصلی مهاجرت از این استان مشکل اشتغال است.

وی افزود: نرخ بیکاری شهری در آذربایجان شرقی بیشتر از روستا است و بیکاری خانم ها نیز از آقایان بیشتر است.

وی در خصوص مشکلات پروژه های نیمه تمام استان نیز اظهار داشت: احداث پروژه و کلنگ زنی آن باید با توجه به ظرفیت های مالی و ظرفیت های اجرایی و پیمانکاری انجام شود. دلیل نیمه تمام ماندن بیشتر پروژه ها به این دلیل است که بیشتر از ظرفیت های مالی پروژه کلنگ زنی می شود.

کد خبر: ۷۷٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha