۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
سوخت هواپیماهای باری مشمول یارانه می شود
رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس:

سوخت هواپیماهای باری مشمول یارانه می شود

کاشان- ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به سوخت هواپیماهای باری به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی یارانه اعطا می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه لازمه جهش تولید در بخش کشاورزی، بازار فروش و صادرات است، اظهار داشت: بسیاری از محصولات کشاورزی ایران در داخل کشور تلف می شود در صورتیکه بازار کشورهای همسایه و روسیه یک بازار بکر برای فروش این تولیدات است.

وی با بیان اینکه یک بازار ۸۰۰ میلیونی در اطراف ما وجود دارد که می تواند صنعت کشاورزی ما را نجات دهد، ابراز داشت: با یک برنامه ریزی صحیح و اتخاذ تصمیمات درست می توان محصولات کشاورزی را به این کشورها صادر کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه یک لیتر بنزین هواپیمای مسافربری با اختصاص یارانه ۶۰۰ تومان است، تصریح کرد: قیمت یک لیتر بنزین برای هواپیمای باربری ۶ هزار تومان است که این امر باعث شده هزینه های صادرات افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: کسی که قصد سفر به ترکیه و آنتالیا دارد سوخت یارانه ای تعلق می گیرد اما سوخت برای هواپیمای باری که محموله آن ارزآوری به کشور دارد یارانه ای تعلق نمی گیرد و این معنی افزایش هزینه های صادرات می دهد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در همه جای دنیا به حوزه صادرات به خصوص در صنعت کشاورزی کمک می کنند، گفت: با مصوباتی که در مجلس گرفتیم، قرار شد در بودجه سال آینده به سوخت هواپیماهای باری هم یارانه تعلق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محل های تامین اعتبار برای سوخت هواپیماهای باری از ۲۰ درصد محل اعتبارات مشوق ها و جوایز صادراتی تامین می شود، گفت: دو هزار میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی برای یارانه سوخت هواپیماهای باری اعتبار اختصاص یافت.

حمایت از توسعه صادرات کشاورزی
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه محصولات کشاورزی استراتژیک و جز منابع ملی هستند، افزود: حمایت از توسعه صادرات این محصولات باعث تقویت بنیان اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در صنعت کشاورزی کارگاه های زیر پنج نفر همانند کارگاه های پرورش قارچ، فعالیت های گلخانه ای و غیره زیاد است، تاکید کرد: پیش از این تسهیلات مختلفی همچون معافیت های بیمه ای برای این کارگاه ها در نظر گرفته شده بود که متاسفانه از اواسط سال ۱۳۹۹ این معافیت ها قطع شد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اهمیت کسب و کارهای خرد به خصوص در حوزه کشاورزی بر هیچ کس پوشیده نیست، تاکید کرد: امیدواریم دولت با توجه به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر معافیت بیمه ای این کارگاه ها به وظیفه خود مبنی بر حمایت از کسب و کارهای خرد به خصوص در صنعت کشاورزی به خوبی عمل کند.  

کد خبر: ۷۷٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha