۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کرونا گردشگری مجازی را توسعه داد
معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

کرونا گردشگری مجازی را توسعه داد

اربابی، معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امروزه ما با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا می‌توانیم فراتر از زمان و جغرافیا عمل کنیم و در مسیر گردشگری از هزینه‌کردهای زیاد بپرهیزیم.

به گزارش بازار، حسین اربابی گفت: گردشگری مجازی به تجهیزات و زیرساخت‌های متعددی نیاز دارد.

وی افزود: کشورهایی که از نظر زیرساخت در حوزه گردشگری مجازی ضعیف هستند، نمی‌توانند در زمان شیوع ویروس کرونا جاذبه‌های مملکت خود در معرض دید عموم بگذارند.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: اکثر جاذبه‌های دیدنی ایران در ایام پاندمی کرونا فعالیت‌های خوبی در فضای مجازی داشتند.

وی اضافه کرد: سایت رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در میان تمام وب‌سایت‌های مرتبط در خاورمیانه در حوزه گردشگری مجازی و گردش ۳۶۰ درجه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

حسین اربابی با بیان این که گردشگری مجازی نمی‌تواند جای گردشگری فیزیکی را بگیرد، توضیح داد: گردشگری مجازی می‌تواند در حداقل امر در حد معرفی اماکن مختلف عملکرد مفیدی داشته باشد.

وی تاکید داشت: گردشگری مجازی از سال‌ها قبل در کشور شکل گرفته بود، اما با همه‌گیری ویروس کرونا این نوع از گردشگری به توسعه و رشد رسید.
مدیرعامل کانون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: عموم مردم دنیا از سال‌های گذشته می‌توانستند از راه دور و به طور مجازی حرم مطهر امام رضا (ع) را زیارت کنند.

وی افزود: امروزه ما با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا می‌توانیم فراتر از زمان و جغرافیا عمل کنیم و در مسیر گردشگری از هزینه‌کردهای زیاد بپرهیزیم.

حسین اربابی خاطر نشان کرد: گردشگری فقط به بازدید موزه‌ها و کتاب‌خانه‌ها محدود نمی‌شود.

وی اضافه کرد: حذف مسافرت‌های فیزیکی نباید باعث شود تا ما از فرهنگ و اقوام مختلف کشورمان غافل شویم.

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تاکید داشت: بسیاری از گردشگران به واسطه ویژگی‌های فضای مجازی می‌توانند با خرده‌ فرهنگ‌های اقوام و اماکن مختلف آشنا شوند.

وی با بیان این که فضای مجازی به گردشگری کمک می‌کند، عنوان کرد: در صنعت گردشگری بسیاری از منابع اقتصادی در بین افراد و اماکن محلی تقسیم می‌شوند.

حسین اربابی اضافه کرد: گردشگری مجازی_تجارت الکترونیک_می‌تواند به توزیع درست‌تر و عادلانه‌ی ثروت در بین قوم‌ها و شهرهای مختلف کمک کند.

کد خبر: ۷۷٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha