۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
چالش‌های جدی درخصوص تامین و انتقال ارز داریم
فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران:

چالش‌های جدی درخصوص تامین و انتقال ارز داریم

زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: با اینکه ما امسال گرفتار کرونا بوده ایم، اما سهمیه ارز تخصیص یافته به وزارت بهداشت یک میلیارد دلار کمتر از سال گذشته بود.

به گزارش بازار، علیرضا زالی در نشست هم اندیشی واکسیناسیون کرونا در استان تهران افزود: کمبود ارز باعث بروز برخی کمبودها در تامین دارو شده است، اما در بحث واکسن تلاش کردیم قدم‌های ارزشمندی برداریم و این کار نیاز به یک فناوری بالا داشت. ایران اکنون دست پُر در حوزه واکسن دارد و باید این دانش فنی را به خط تولید صنعتی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۹۲ هزار بیمار را از آغاز شیوع کرونا تا کنون در استان تهران بستری کرده ایم و بیش از یک میلیون مراجعه سرپایی به ۱۳۸ بیمارستان استان، در این ایام داشتیم.

زالی گفت: ۴۰ درصد از ظرفیت بیمارستانی ما توسط بیمارستان‌های غیر دانشگاهی و بخش خصوصی تامین شد.

وی افزود: با پیشرفت تولید داخلی واکسن کرونا، ما مجموعه‌ای از واکسن‌ها را در سال آینده خواهیم داشت.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی بیشترین کمک را به ما می‌کند. راه حل‌های دیگر نظیر محدودیت‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی ایجاد کند.

حسینعلی شهریاری افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیاز به حداقل ۱۷۰ میلیون دز واکسن داریم و، چون نمی‌دانیم چه زمان به این عدد می‌رسیم، حفاظت شخصی مهمترین مسئله است.

کد خبر: ۷۷٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha