۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
تایید نهایی ۱۳ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن در استان اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد:

تایید نهایی ۱۳ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن در استان اصفهان

اصفهان– قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۹۴ هزار نفر در استان متقاضی اقدام ملی مسکن بودند که تاکنون ۱۳ هزار نفر از این افراد تایید نهایی شده‌اند.

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مجموع اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور ۴۰۰ هزار واحد است، اظهار داشت: در این زمینه سهم قابل توجهی به استان اصفهان اختصاص یافته است.

ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در بهارستان
وی با بیان اینکه شهرهای جدید استان اصفهان در این زمینه سهم بسزایی دارند، ابراز داشت: برای مثال ۲۱ هزار واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهر جدید بهارستان بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طی سه مرحله ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان ۹۴ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۱ هزار نفر واجد شرایط لازم برای دریافت این منازل مسکونی هستند.

۹ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن آورده اولیه را پرداخت کردند
وی با بیان اینکه افتتاح حساب و تحویل مدارک برای این ۱۳ هزار متقاضی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۹ هزار نفر از این متقاضیان وجه اولیه را برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه پرداخت کرده‌اند.

قاری قرآن با بیان اینکه پنج سال سکونت در استان اصفهان،‌ تاهل، امکان پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه و عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای خرید زمین از جمله شرایط اعلام شده برای متقاضیان اقدام ملی مسکن است، افزود: در این زمینه باید توجه داشت که افرادی که فاقد این شرایط باشند نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه منبع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن، آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله است، اضافه کرد: بنابراین درصورت واریز وجه توسط متقاضیان، واحدها بسته به پیشرفت فیزیکی به مرور تا دو سال آینده واگذار می‌شوند.

هزینه هر متر مربع مسکن در طرح اقدام ملی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای ملی مسکن هزینه ساخت هر متر مربع در طرح اقدام ملی مسکن دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده است، ابراز داشت: البته این هزینه با توجه به نوسانات قیمت‌ها شناور است اما دولت قصد دارد مابه‌التفاوت این قیمت را همانند مسکن مهر به مجریان این طرح پرداخت کند تا هزینه اضافه به مردم تحمیل نشود.

کد خبر: ۷۷٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha