۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
افزایش عدالت در حقوق و دستمزد با مصوبه مجلس
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

افزایش عدالت در حقوق و دستمزد با مصوبه مجلس

حسین زاده بحرینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با تدبیر مجلس شورای اسلامی، ضمن افزایش حقوق و کاهش مالیات کارمندان؛ عدالت در میزان حقوق و دستمزد، افزایش یافت.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی افزود: در سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان، ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد.

بحرینی با بیان اینکه دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق ۲۱ برابر کف حقوق باشد، افزود: مجلس این فاصله را به ۱۵ برابر کاهش داد.

وی اضافه کرد: تقریباً جزو معدود کشورهایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس موافقت کرد کسانی که تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۲۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد.

بحرینی افزود: افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی، ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کد خبر: ۷۷٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسافر خاک IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      0 0
      پس اونای که حقوقشون زیر ۳تومن هست چکار کنن کسی هم به فکرشون هست آیا؟