۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
جشنواره فروش نوروزی از ۲۰ اسفندماه آغاز می شود| عرضه کالاها با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با «بازار»:

جشنواره فروش نوروزی از ۲۰ اسفندماه آغاز می شود| عرضه کالاها با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف

فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به مزیت های برگزاری جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) گفت: از ۱۳۵ اتحادیه واحدهای صنفی مختلف در تهران، واحدهای صنفی حدود ۵۰ اتحادیه در این جشنواره مشارکت فعالی کرده اند.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «قاسم نوده فراهانی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار اظهارداشت: طبق برنامه ریزی قرار است این طرح از ۲۰ اسفندماه سال جاری در تهران آغاز شود، اما اعلام کرده ایم اگر واحدهای صنفی آمادگی داشته باشند، می توانند از ۱۸ اسفند ماه کار خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت برخی از اتحادیه ها در این جشنواره ضروری نیست، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره فروش کالا و خدمات به قیمت مناسب به مردم در ایام شب عید است، لذا به تمام اتحادیه های صنفی ابلاغ کرده ایم هر واحد صنفی بخواهد می تواند در این جشنواره مشارکت کند و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز شرکت در این جشنواره قایل نشده ایم.   

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در مجموع چند واحد صنفی در این جشنواره در تهران مشارکت دارند گفت: با توجه به تقاضای پرشمار آمار دقیق آن پس از جمع بندی نهایی ارائه خواهد شد و تاکنون بی نهایت مجوز صادر شده و هیچ محدودیتی برای اصناف در این جشنواره وجود ندارد و هر کسی درخواست کرد مجوز لازم صادر می شود، اما تاکید شده است که با نظارت دقیق و جامع نباید اجازه دهیم کسی از این شرایط سوء استفاده کند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در این جشنواره واحدهای صنفی مشارکت فعالی دارند که مردم برای خرید کالاهای آنها به خصوص در اسفندماه هر سال نیاز دارند و هدف ما از برگزاری آن عرضه کالا و خدمات با قیمت مناسب و سود کمتر به مصرف کنندگان است.

در این جشنواره واحدهای صنفی کالاهای خود را با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف عرضه می کنند
فراهانی با بیان اینکه در جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) فقط کالاهای تولید داخل به هموطنان عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده در این جشنواره از فروش کالاهای قاچاق جلوگیری می شود و قرار است در این طرح برخی از واحدهای صنفی با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی و یا برخی دیگر با سود کمتر کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره فروشندگان پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، قنادی، فرش فروشی ها، مبل، لوازم خانگی، آجیل فروشان و به خصوص میوه فروشان مشارکت فعال دارند، زیرا در این ایام مردم به خرید این کالاها نیاز دارند و تاکید شده است که نظارت بر میوه فروشی ها بیشتر شود، تا میوه به قیمت مناسب در بین مردم توزیع شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به قیمت میوه در کشور گفت: معمولا قیمت میوه را عرضه و تقاضای بازار تعیین می کند و طبق هماهنگی های به عمل آمده با اتحادیه میادین و اتحادیه میوه فروشان در تهران از فردا بازرسان بیشتری در اختیار این اتحادیه ها قرار می گیرد تا با کنترل بیشتر میوه با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

جشنواره نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت
وی اظهارداشت:  قرار است که جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران)  تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد و از فردا بازرسان اتاق اصناف کار خود را در این زمینه آغاز می کنند و اگر نیاز باشد تعداد گشت های بازرسی خود را در سطح شهر تهران افزایش خواهیم داد.

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اینکه برای اجرای بهتر این جشنواره چه تعداد گشت های بازرسی در سطح شهر فعال خواهند شد، گفت: هر سال در این ایام بیش از ۲۰ گشت بازرسی در سطح شهر فعال می شدند، اما امسال تعداد آن افزایش قابل توجهی داشته و در صورت نیاز می توانیم از بازرسان وزار صنعت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی نیز استفاده کنیم، ضمن اینکه بازرسان تمام اتحادیه های صنفی در تهران با ما همکاری خواهند کرد تا این جشنواره آن بازدارندگی های خود را داشته باشد و از تخلفات احتمالی اصناف جلوگیری شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره یکی از الویت‌های واحدهای صنفی در بازار، مجتمع های تجاری و معابر تهران است و از ابتدای شیوع کرونا همواره مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را واحدهای صنفی ما به دقا رعایت کرده اند و در واقع برای جلوگیری از ازدحام مردم و رونق کسب و کار واحدهای صنفی قرار شد تا این جشنواره جایگزین نمایشگاه‌های فروش بهاره شود 

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام برگزاری این جشنواره در بین واحدهای صنفی در سطح شهر تهران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره یکی از الویت‌های واحدهای صنفی در بازار، مجتمع های تجاری و معابر تهران است و از ابتدای شیوع کرونا همواره مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را واحدهای صنفی ما به دقا رعایت کرده اند و در واقع برای جلوگیری از ازدحام مردم و رونق کسب و کار واحدهای صنفی قرار شد تا این جشنواره جایگزین نمایشگاه‌های فروش بهاره شود.

فراهانی تصریح کرد: جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) از تولید داخلی حمایت می کند و با ایجاد فرصت برای عرضه محصولات و کالاهای ایرانی در این جشنواره کمک به رونق بازار کالاهای ایرانی است و برای افزایش رضایت مردم و اجرای هر چه بهتر این طرح، در کنار سایر بخش های جشنواره، کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای آن نظارت کافی خواهد داشت.

یکی از اولویت های اصلی ما حمایت از حقوق مصرف کننده است
رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: بحث نظارت، رصد و کنترل بازار همیشه مورد توجه اتاق و اتحادیه ها بوده است و یکی از اولویت های اصلی ما حمایت از حقوق مصرف کننده است و در همین راستا علاوه بر نظارت بر کیفیت و قیمت کالاها در این جشنواره، واحدهای بازرسی مکلف شدند تا پایان اجرای این طرح، در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی خواهند کرد.

پیش از این « عباس قبادی» معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت روز درخت کاری، از برنامه ریزی گسترده در راستای تنظیم بازار کالاهای پرمصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال به جهت نکاتی که در بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است، با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، برنامه ریزیهای گستردهای برای تامین کالا و تنظیم بازار انجام شده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در ادامه از اجرای طرح فروش ویژه نوروزی توسط اصناف در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی امسال فروش های بهاره و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا را در کشور نداریم و طرح فروش ویژه در دستور کار قرار گرفت؛ با توجه به اعلام آمادگی اصناف و تشکل ها، عرضه مستقیم کالا در قالب این طرح از امروز در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار، در ادامه صحبت های خود به تامین و ذخیره سازی میوه و مرکبات اشاره و تاکید کرد: ذخیرهسازی میوه و مرکبات از ماه های گذشته انجام شده است و با استفاده از ظرفیت اصناف و تشکل ها و همکاری خوب مجموعه جهاد کشاورزی توزیع گسترده این کالاها از هفته آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

با هماهنگی استانداری ها در سراسر کشور، غرفه هایی به صورت رایگان جهت عرضه مستقیم کالا در اختیار باغداران و تشکل های مربوطه قرار خواهد گرفت و این موضوع در تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار نوروزی تاثیر مثبتی خواهد داشت

قبادی مشکلات و مسائل حوزه تولید را یکی از دغدغه های وزارت صمت اعلام کرد و اظهارداشت: با هماهنگی استانداری ها در سراسر کشور، غرفه هایی به صورت رایگان جهت عرضه مستقیم کالا در اختیار باغداران و تشکل های مربوطه قرار خواهد گرفت و این موضوع در تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با تاکید بر گسترش و شدت نظارتها بر بازار میوه شب عید، افزود: نظارت ها از محل دپوی میوه و انبارها تا سطح شبکه توزیع توسط بخشهای نظارتی به صورت ویژه انجام خواهد گرفت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله برخورد قانونی انجام میشود.

طبق گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت، مقادیر زیادی میوه توسط بخش خصوصی نیز ذخیره سازی شده است که با تزریق این اقلام به بازار شاهد کاهش و تعدیل قیمتها در بازار پایانی سال خواهیم بود.

وی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: متاسفانه مشکل و معضل گرانی وجود دارد که البته در هر بخش دلایل خودش را دارد، عرضه گسترده کالا میتوانیم از افزایش قیمتها جلوگیری کنیم.

در کنترل قیمت ها تلاش در راستای حذف دلال ها و واسطه های اضافی یکی از سیاست های وزارت صمت است
دبیر ستاد تنظیم بازار در کنار سایر اقدامات وزارت صمت در خصوص تعدیل قیمتها، هماهنگی بین دستگاه ها و تلاش در راستای حذف دلال ها و واسطه های اضافی را یکی از سیاست های این وزارتخانه دانست و افزود: تلاش کردیم تا اقلام مورد نیاز در بازار را از طریق تولیدات داخلی و با کالاهای تولید داخل تامین کنیم و در کنار آن در راستای کمک به بخش تولید و حمایت از تولید کنندگان به بحث صادرات نیز توجه شد و مقادیر قابل توجهی از تولیدات مازاد بر بازار داخل در بخش میوه، صادر شد.

قبادی با بیان اینکه مرکبات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه مستقیم در سراسر کشور در حال انجام است از عرضه کالا در این مراکز با قیمت مناسب خبرداد و افزود: تلاش ما توزیع گسترده و متناسب با نیاز بازار و همچنین کنترل و تعدیل قیمت هاست؛ خوشبختانه در کشور از نظر تامین و ذخایر کالا، مشکل و کمبودی وجود ندارد.

کد خبر: ۷۷٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha