۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
هشت هزار و ۹۶۰ کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

هشت هزار و ۹۶۰ کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

تبریز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌ برف روز گذشته، هشت هزار و ۹۶۰ کیلومتر- باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی، غلامرضا رسول زاده افزود: نیروهای راهداری در این عملیات بیش از یک هزار و ۴۸۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی سطح جاده های استان  استفاده کردند.

وی اظهار داشت: به دنبال بارش برف و کولاک نیروهای راهداری به ۱۴۷ خودرو که به دلایل مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی و ۵۰۰ راه ارتباطی روستایی را برف روبی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون راه ارتباطی ۲۰ روستای استان بسته است،  گفت: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان های بستان آباد، ورزقان و کلیبر قرار دارند و عملیات بازگشایی راه ارتباطی آن ها در جریان است.

رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند، ادامه داد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی در قالب ۹۰ گروه در عملیات راهداری در سطح بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه های استان فعالیت می کنند، یادآوری کرد: این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری تمامی امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به کاربران جاده ای اقدام کرده است.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

کد خبر: ۷۷٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha