۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
روزانه ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ آذربایجان‌شرقی رصد می‌شود
معاون سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

روزانه ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ آذربایجان‌شرقی رصد می‌شود

تبریز- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: روزانه ۱۰۰ قلم کالا از طریق سامانه ۱۲۴ در استان رصد و پایش می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، یوسف پایدار با بیان اینکه گروه های کالایی تعریف شده در سازمان های صمت سراسر کشور و متناظر آن در استان به صورت روزانه و مستمر پایش می شود، اظهار کرد: نتایج رصد این میزان کالا از لحاظ فراوانی، کمبود و قیمت در واقع خوراک و موضوع تنظیم بازار کشور بوده و با بررسی های لازم در کمیته های فنی، تمهیدات مقتضی پیش بینی می شود.

وی عمده فروشان، خرده فروشان و کانال‌های متعدد توزیع را منبع رصد و پایش قیمت ها در سامانه ۱۲۴ برشمرد و اظهار کرد: با ابلاغ ضوابط قیمت گذاری از طریق مراجع مربوطه و تکالیف تعیین شده دستگاه های متولی عضو ستاد تنظیم بازار استان، نظام توزیع به صورت میدانی و سیستمی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مؤثر اتحادیه، اتاق اصناف و تشکل ها در نظارت بر بازار، افزود : اصناف و بازاریان استان همواره با توجه به آموزه های دینی و رعایت حقوق مصرف کنندگان، همراه شهروندان بوده اند و در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ نیز مجموعه صمت استان و بازرسان سازمان در برخورد قاطعانه با متخلفان و سود جویان براساس قوانین نظام صنفی و ضوابط سازمان حمایت هیچگونه اغماضی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه نظارت های مستمر با اولویت های کالایی ابلاغی سازمان حمایت با جدیت دنبال می شود، اظهار کرد: شهروندان به منزله ناظر و بازرس هستند و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور،  گزارش ها و شکایات خود را از طریق درگاه های مختلف سازمان نظیر سامانه تلفنی ۱۲۴ و سایت ۱۲۴.ir و اپلیکیشن آپ منعکس کنند.

پایدار با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۳۰ هزار واحد صنفی در استان، همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان را در ایام پایانی سال خواستار شد و افزود: ادارات صمت شهرستان ها، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات احتمالی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.

کد خبر: ۷۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha