۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
 وزارت جهاد کشاورزی با بازار دوست نیست
وزیر اسبق صمت عنوان کرد

وزارت جهاد کشاورزی با بازار دوست نیست

غضنفری، وزیر اسبق صمت با اعلام اینکه وزارت جهاد مشکل سهم خواهی در بازار دارد، افزود: این وزارت خانه با بازار دوست نیست چون همیشه سهمی در تولید داشته و قواعد بازار را نمی‌داند.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری در رابطه با سخنان رهبری گفت: در مناسبت‌ها نظیر ماه رمضان، عید نوروز و ایامی که کالا خواهان و مشتری دارد، سودجویی خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه گرانی‌ها ریشه در گران‌فروشی و سیر عوامل دارد، افزود: این مسائل ناشی از قیمت ارز و هزینه‌های حمل و نقل است که اگر به این مسائل وقوف پیدا نکنیم، بصورت ضربتی اقدام خواهیم کرد.

غضنفری ادامه داد: مشکل ریشه‌ای حل نشده است و باید این دو لایه‌ی دلیل را با هم پوشش داد.

وی گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نماید و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود.

غضنفری با اعلام اینکه وزارت جهاد مشکل سهم خواهی در بازار دارد، افزود: این وزارت خانه با بازار دوست نیست چون همیشه سهمی در تولید داشته و قواعد بازار را نمی‌داند.

وی با بیان اینکه هویت بازار در نزد وزارت صمت آشکار نیست، ادامه داد: عده‌ای در صدر می‌ایستند و دستوراتی می‌دهند تا وزارتخانه‌ها را جداسازی کنند که ناشی از عدم علم داشتن به قواعد حکمرانی است.

غضنفری افزود: در این بین ناکارآمدی‌هایی دارند در حالی که عده‌ای توان خرید مرغ و گوشت و درآمدی برای خرید در اختیار ندارند.

وی گفت: یکی از قواعد در جمهوری اسلامی که بر آن پا می‌گذاریم، نرخ رشد است و وقتی اقتصاد تا ۸ درصد بزرگ نمی‌شود بدین معناست که ما رو به فقر می‌گذاریم.

غضنفری یادآور شد: ناتوانی در قیمت خرید از تبعات این معضل است؛ دیگری هم عدم قدرت برای تنظیم گری است.

وی افزود: ما باید تنظیم کنیم تا کالاها به مقصد برسند که می‌توان سامانه‌هایی ایجاد نمود تا تنظیم‌گری صورت گیرد.

غضنفری ادامه داد: همواره می‌گفتم از مزرعه تا منزل فاصله زیادی وجود دارد که فضای آی تی باید این فاصله را به حداقل برساند.

وی گفت: تا پایان دولت اگر اقتصاد به همین شکل تحویل داده شود، کار بزرگی است و انتظار گشایش که از سوی رئیس جمهور استفاده می‌شود، اشتباه است.

غضنفری تصریح کرد: رئیس جمهور طوری سخن می‌گوید که گویی می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری برای ۸ سال آتی شود، بلکه باید درباره کولبری و سوخت بری پاسخگو باشد و بگوید چرا این‌ها در دوره او توسعه یافته است!

وی گفت: رئیس جمهور تازه بعنون یک مدعی سخنرانی می‌کند و می‌گوید ما تازه در حال برنامه ریزی هستیم. در حالیکه شما همین که بازار شب عید را جمع کنید، کاری انجام داده‌اید و باید بیخیال باقی راه شوید.

کد خبر: ۷۷٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha