۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
احداث پارک آبخیز کانی ماماتکه سنندج سال آینده آغاز می شود
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

احداث پارک آبخیز کانی ماماتکه سنندج سال آینده آغاز می شود

کردستان- سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز احداث پارک آبخیز کانی ماماتکه سنندج از سال آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به ۵۰۴ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

محمد فرید سپری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پارک آبخیز نوعی پارک جنگلی مرتعی است، اظهار داشت: این پارک با استفاده از ظرفیت حوزه های آبخیز و موقعیت دره‌ها در مناطق کوهستانی ایجاد می شود.

وی بهره گیری از مناظر طبیعی و چشم انداز آبی را از ویژگی های بارز اینگونه تفرجگاه ها ذکر کرد و افزود: یک پارک آبخیز شهری در فاصله کمی از یک شهر پرجمعیت قرار دارد و معمولا به عنوان تفرجگاه جمعیت قابل توجهی از شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: طرح مطالعاتی ایجاد پارک آبخیز کانی ماماتکه سنندج توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شرکت مهتاب گستر زاگرس انجام شده است.

سپری با اشاره به اینکه سال آینده اجرای این پروژه آغاز می شود، گفت: براساس طرح مطالعاتی انجام شده پنج سال اتمام این پروژه به طول می انجامد.

وی به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل هرزآب های ایجاد شده در حوزه های آبخیز منتهی به بافت شهری و توسعه تفرجگاه و بوم گردی و فضای سبز با اهداف آموزشی ترویجی و احیای ساخت فرهنگی بومی منطقه برای حفظ و حمایت از منابع آب و خاک و عرصه های منابع طبیعی از جمله اهداف اجرای این پروژه در سنندج است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در معرض دید قرار دادن تنوع مجموعه فعالیت های آبخیزداری و منابع طبیعی به صورت متمرکز در حوزه کانی ماماتکه و توسعه نقش آموزشی ترویجی آنها با توجه به پتانسیل بالای بوم گردی و توریست پذیری منطقه و حفاظت از تأسیسات شهری پایین دست حوزه ها که در حریم شهر قرار گرفته اند از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

سپری اعلام کرد: مجموع هزینه های اجرای پارک آبخیز شامل عملیات آبخیزداری، مجموعه تفریحی متمرکز، مجموعه جنگلی و مسیر و راه های ارتباطی در طول پنج سال اجراء با احتساب نرخ تورم سالانه ۲۰ درصد برابر با ۵۰۴ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار ریال برآورد و پیش ­بینی می ­شود.

کد خبر: ۷۷٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha