۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
به صدا درآمدن سوت قطار استانبول-تهران-اسلام آباد

به صدا درآمدن سوت قطار استانبول-تهران-اسلام آباد

حرکت قطار باری کریدور ترکیه، ایران و پاکستان روز گذشته از شهر استانبول آغاز شد.

به گزارش بازار، حرکت قطار باری مسیر ترکیه، ایران، پاکستان، موسوم به کریدور اکو، پس ۱۱ سال توقف، روز گذشته پنج شنبه، ۱۴ اسفند از استانبول ترکیه آغاز شد.

محسن صیفی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با اشاره به اهمیت و صرفه اقتصادی راه اندازی مسیر خط ریلی اکو مابین ترکیه، ایران و پاکستان برای ۳ کشور گفت: قطار باری این کریدور با حمل ۱۵۰۰ تن در مسیر رفت و برگشت، میتواند هزینه انتقال بار بین ۳ پاکستان، ایران و ترکیه را تا ۳۰ درصد کاهش و در زمان کوتاهتر از مسیر دریایی، حجم تبادلات تجاری ۳ کشور را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

صیفی با ارزیابی مثبت توافقات تجاری ایران و ترکیه افزود: بر اساس توافقات انجام شده، قرار است حجم تجارت ریلی دو کشور از ۶۰۰ هزارتن به یک میلیون تن در سال برسد که کریدور اکو در تحقق این هدف، نقش بسزایی خواهد داشت.

کریدور ریلی پاکستان، ایران، ترکیه می تواند مسیر راه ابریشم جدید برای انتقال بار از چین به اروپا از طریق کشورمان را هموار کند. حرکت قطارهای باری این کریدور از سال ۲۰۰۹ به دلایل امنیتی متوقف شده بود. قطار باری کریدور اکو، میتواند در یک مسیر رفت، بار مسیر ۴۵ روز دریایی را ۱۲ روزه به مقصد برساند.

کد خبر: ۷۷٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha