۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
زیان ۷ میلیارد یورویی شرکت لوفت هانزای آلمان
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

زیان ۷ میلیارد یورویی شرکت لوفت هانزای آلمان

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان از زیان سالانه بی سابقه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی این شرکت در سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان روز پنجشنبه از زیان سالانه بی سابقه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی این شرکت در سال گذشته میلادی خبر داد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و همه گیری کووید-۱۹ که موجب کاهش شدید تقاضای سفر شد و پروازها را زمین گیر کرد، این شرکت در سال ۲۰۲۰ زیان بی سابقه مالی بالغ بر ۶/۷ میلیارد یورو را متحمل شد.

این شرکت که بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپاست، افزود انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ نیز از آنجایی که ظرفیت فقط به ۴۰-۵۰ درصد از سطح قبل از همه گیری برای کل سال برسد، باز هم زیان عملیاتی بدهد، هرچند این رقم نسبت به سال گذشته کوچکتر خواهد بود.

لوفت هانزا با تأکید بر راه طولانیِ پیش رو برای بهبود مجدد اوضاع این شرکت، افزود امیدوار است ظرفیت این شرکت در اواسط این دهه به ۹۰ درصد سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

همزمان با تلاش دولت‌ها برای توقف همه گیری در موج نخست بحران کووید ۱۹ و مسدود شدن مرزها، این شرکت هواپیمایی با آینده‌ای نامشخص روبرو شد. کارستن اسپوئر، مدیر اجرایی لوفت هانزا گفت: سال گذشته چالش برانگیزترین سال در تاریخ شرکت ما- برای مشتریان، کارمندان و سهامداران- بود.

در داخل آلمان با رواج دور کاری و کاهش سفرهای تجاری و کاری، تقاضاهای سفر کاهش یافته است. در سراسر اروپا نیز محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد، زیرا تلاش دولت‌ها برای مهار بیماری و کاهش سرایت آلودگی همچنان در جریان است.

لوفت هانزا انتظار دارد در فصل تابستان امسال، با پیشرفت برنامه واکسیناسیون و ظرفیت بیشتر برای انجام تست‌های کرونا، دوباره تقاضاهای سفر افزایش یابد.

کد خبر: ۷۷٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha