۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
اتخاذ سیاست هماهنگ در صادرات و واردات به اقتصاد کمک می کند
استاندار قزوین:

اتخاذ سیاست هماهنگ در صادرات و واردات به اقتصاد کمک می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: داشتن سیاست های هماهنگ در واردات و صادرات ضمن کمک به روان سازی امور و کاهش هزینه های سربار به رونق تجارت و اقتصاد منجر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد در خصوص محدود شدن اعطای تسهیلات ارزی به کسب و کارهای اشباع شده، اظهار کرد: تخصیص منابع ما محدود است و اعمال برخی دستورالعمل ها مدیریت منابع است وقتی محصولی به حالت اشباع می رسد دادن تسهیلات دوباره به آن مشکل ساز می شود.  

وی تصریح کرد: وقتی تولید جدیدی باشد تسهیلات داده می شود اما وقتی هر کشوری در شرایط بحران قرار می گیرد مدیریت می کند و من این نامه و ابلاغیه را مانع تولید نمی دانم زیرا اگر بدون محدویت منابع را توزیع کنیم دچار چالش می شویم و ازدحام سرمایه گذاری موجب آسیب می شود و این تصمیم دولت محدود کننده و مغایر منافع تولیدکننده نیست.

جمالی پور بیان کرد: در صورت عادی شدن شرایط این محدودیت برطرف می شود و این رفتار برای کنترل منابع ضروری است زیرا در یک مقطع با تولید اشباع شده سیمان مواجه بودیم و فروش کمی داشتیم و فروشنده و تولیدکننده در حال آسیب بود. لذا این ابلاغیه را مانع تولید و سرمایه گذاری نمی دانم.  

وی گفت: امروز که اختصاص ارز برای مشاغل اشباع شده ممنوع است. محدودیتی برای تکنولوژی جدید نیست.  

سیاست صادرات و واردات هماهنگ نیست
استاندار قزوین تصریح کرد: داشتن سیاست های هماهنگ در واردات و صادرات ضمن کمک به روان سازی امور و کاهش هزینه های سربار به رونق تجارت و اقتصاد هم منجر می شود.

وی یادآورشد: متاسفانه هنوز نتوانستیم سیاست واردات و صادرات را در کشور هماهنگ کنیم و جاهایی به مشکل می خوریم که امیدواریم با احیای وزارت بازرگانی و ادغام گمرک در آن یکپارچه سازی لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: برای روان سازی امور لازم است سیاست ها و ضوابط در بانک های خصوصی و دولتی یکسان باشد و داشتن شورای هماهنگی جداگانه مفهومی ندارد و همه بانک های خصوصی و دولتی به عضویت شورا درآیند.

کد خبر: ۷۷٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha