۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
 ۱۰۶ کیلومتر از نوار ساحلی دریا در غرب مازندران آزادسازی شد
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

۱۰۶ کیلومتر از نوار ساحلی دریا در غرب مازندران آزادسازی شد

نوشهر- سنگاری، مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نوشهر از آزادسازی ۱۰۶ کیلومتر حریم قانونی دریا درغرب استان خبر داد وگفت: برای ۱۳۷ کیلومتر نقشه کاداستر تهیه شده است.

عبدالرضا سنگاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گرانی سرسام آور در پروژه های آبخیزداری و طرح ها تاثیر گذاشته است، سطح عرضه ها را ۵۸۸ هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این میزان ۱۹۷ هزار هکتار عرصه مرتعی است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار سند تک برگ برای حریم ۶۰ متری دریا اخذ شد، گفت: این حریم جزو انفال محسوب می شود و تاکنون کل حریم قانونی دریا به طول ۱۳۷ کیلومتری دارای سند کاداستر شد.

وی سطح آزادسازی دریا را ۱۰۶ کیلومتر بیان کرد و گفت: مابقی عرصه های حریم دریا در اختیار نهادهای نظامی، انتظامی ودولتی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر تهیه برنامه برای نوار ساحلی آزادسازی شده گفت: حریم آزادشده سواحل در شهرها در اختیار شهرداری ها قرار گرفته تا نسبت به گردشگری دریایی اقدام شود.

وی از جانمایی ومکان یابی برای ایجاد ۶۶ اسکله دریایی در منطقه خبر داد و گفت: این طرح ها پس از بررسی و توافق و عقد قرارداد، به سرمایه گذاران واگذار می شود.

کد خبر: ۷۷٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha