۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
افزایش بیکاری و قروض ملی در انگلیس
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

افزایش بیکاری و قروض ملی در انگلیس

بیکاری، کسری بودجه، فاصله بین دخل و خرج و افزایش قروض ملی از مهمترین مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در انگلیس است.

به گزارش بازار، در حالی که امروز قرار است ریشی سوناک (Rishi Sunak)، وزیر خزانه داری انگلیس، در مجلس این کشور، گزارش بودجه سال آینده را ارائه کند، برخی رسانه‌ها در انگلیس به بررسی اثر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد کشور پرداخته اند.

روزنامه گاردین نوشت اقتصاد انگلیس بر سر راهی مهم قرار دارد و اکنون صاحبان مشاغل و افراد شاغل، در شدیدترین فشارها از زمان آغاز همه گیری در یک سال گذشته، قرار دارند.

گاردین، اثر همه گیری کووید ۱۹ بر اقتصاد انگلیس را در ۵ موضوع اصلی، بررسی کرده است.

گاردین نوشت در ابتدای سال جدید میلادی نیز اقتصاد انگلیس کماکان تحت فشار قرار دارد و محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه‌های سراسری، اثر منفی بر اقتصاد کشور گذارده است.

این روزنامه به نقل از اداره مسوولیت بودجه (Office for Budget Responsibility) که امروز چهارشنبه منتشر شد نوشت واکسیناسیون گسترده در انگلیس، امیدها برای بازگشت کشور به وضع عادی را تقویت کرده است. این اداره براورد کرده است تا سال ۲۰۲۵ میلادی، همه گیری جاری دستکم ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را کم کند.

وضع مالی عمومی، دیگر موضوع مورد بررسی روزنامه گاردین است. به نوشته این روزنامه، فاصله میان دخل و خرج، در ۱۰ ماه نخست سال مالی انگلیس، ۲۷۱ میلیارد پوند کسری نشان می‌دهد. در حالی که فقط دو ماه از سال مالی جاری در انگلیس باقی است، به نظر می‌رسد کسری بودجه عمومی، کم‌تر از ۳۹۴ میلیارد پوندی باشد که اداره مسوولیت بودجه در ماه نوامبر براورد کرده بود. قرض ملی در انگلیس، متشکل از همه کسری ها، به بیش از دو تریلیارد پوند، معادل بیش از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و براورد می‌شود تا ۵ سال دیگر، در همین میزان باقی بماند. به نوشته گاردین، یکی از راه‌های کاهش کسری بودجه و نیز کم کردن از قروض ملی، افزایش مالیات هاست که موافقان و مخالفان فراوانی دارد.

بیکاری در انگلیس نیز از موضوعاتی است که در بررسی گاردین، به آن توجه شده است. شمار بیکاران در انگلیس، رو به فزونی است و در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر، به ۵.۱ درصد رسید که نشانگر بیکاری ۱.۷۴ میلیون نفر است. دولت انگلیس از آغاز همه گیری، با دادن بخشی از دستمزد کارکنانی که به علت همه گیری، خانه نشین شده اند، از اخراج آنان پیشگیری کرده است.

کد خبر: ۷۷٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha