۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
سند عملیاتی حمایت از تولید ناوگان ریلی بین وزارتخانه‌های راه، صمت و نفت تصویب می‌شود
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

سند عملیاتی حمایت از تولید ناوگان ریلی بین وزارتخانه‌های راه، صمت و نفت تصویب می‌شود

رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته از امضای تفاهم نامه ساخت واگن داخلی با شرکت‌ها در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات و خدمات وابسته و ششمین نمایشگاه پرواز و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از تلاش خانواده بزرگ راه آهن در سال جهش تولید و مشکلات ناشی از کرونا برای نشان دادن توانمندی‌ها و ابتکار صنایع داخلی ریلی و تولیدهای این بخش از حمل ونقل، گفت: نمایشگاه با مشارکت ۵۲ شرکت از خانواده بزرگ راه‌آهن در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در حال برگزاری است که امسال پربارتر از نمایشگاه هفتم شاهد حضور شرکت‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تولید داخل، سامانه رونق و جهش تولید بیش از ۴۶۰۰ قطعه‌ای که توسط صنعتگران، تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان کشور تاکنون از قطعات و تجهیزات ریلی ساخته شده را راه‌اندازی و بارگذاری کرد که هم‌اکنون اطلاعات کامل تولیدکننده و مشخصات کامل قطعه در اختیار عموم مصرف‌کنندگان و تقاضاکنندگان قرار داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی سامانه رونق و جهش تولید قطعات و تجهیزات ریلی را گام بزرگی در حمایت از تولیدات داخل اعلام کرد و افزود: با وجود راه‌اندازی سامانه، زین پس، ثبت سفارش خارجی برای تولید قطعات و تجهیزات ریلی نخواهیم داشت و با حمایت جدی از تولیدکنندگان در کنار آن‌ها برای توسعه تولیدات آن‌ها هستیم.

رسولی خاطرنشان کرد: در سامانه نزدیک به ۱۴۰۰ قطعه‌ای که هنوز وارداتی هست با مشخصات کامل بارگذاری شد و هم اکنون از طریق شبکه اینترنت در اختیار عموم صنعتگران، شرکت‌های دانش بنیان و علاقمندان به تولید این قطعات قرار گرفته و بارها اعلام کردیم راه آهن از تولید داخل شدن این قطعات حمایت مادی و معنوی می‌کند. بنابراین برای جهاد خودکفایی ریلی فراخوان دادیم.

وی از داخلی‌سازی برخی از قطعات ریلی از سوی شرکت‌های شرکت کننده در نمایشگاه به عنوان دستاوردهای این دوره از نمایشگاه یاد کرد و گفت: با تکیه بر توانمندی‌های داخل سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ناوگان ریلی بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت راه‌آهن، وزارت صمت و وزارت نفت در حال تدوین است. بخشی از آن آماده شده و قرار است ظرف یک هفته با مسئولیت معاونان این سه مجموعه اینکار نهایی شود و به زودی به تصویب برسد.

رسولی تصریح کرد: حمایت دولت و شرکت راه‌آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی امروز وجود دارد و این نویدی برای اهالی صنعت کشور، فعالان صنعت ریلی و صنعتگران و متخصصان است که درهای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به روی آن‌ها باز است. شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با اهالی صنعت گام بلندی برای استفاده حداکثری از صنعت ریلی کشور بردارد و این سرمایه گرانبهایی برای توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال در غرفه راه‌آهن، بخش مرکز جهادی پیشرفت، لیست موضوعات اولویت‌دار را تعیین کرده است، توضیح داد: کارگروه‌های جهادی راه‌آهن، متشکل از استادان دانشگاه، بازنشستگان، اهالی صنعت، بخش غیردولتی و کارکنان و اهالی راه‌آهن برخی از دستاوردها را ارایه شده است که از همه دعوت می‌کنیم تا در این جهاد شرکت کنند.

رسولی گفت: اثرات دستاوردهای چشمگیر راه‌آهن در اقتصاد ملی نمایان است و بیش از گذشته خواهد شد. امید است این نمایشگاه در طی ۴ روز برگزاری مثل نمایشگاه هفتم منشا اتفاقات ارزشمندی باشد.

وی با اعلام تشریک مساعی با شرکت‌های حمل ونقل ریلی و قدردانی از زحمات آن شرکت‌ها در ایام کرونا، گفت: امسال هر ماه شاهد افتتاح ناوگان جدید ساخته توسط تولیدکنندگان داخل بودیم. امروز نیز در این مراسم، یک دستگاه ریل باس را تحویل می‌دهیم.

رسولی همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت واگن داخلی در کشور با سفارش شرکت‌های حمل و نقل ریلی خبر داد و یادآور شد: ظرفیت حمل و نقل ریلی در بورس کالا عرضه می‌شود. با اینکار این شرایط به شکل همزمان برای خریداران کالا فراهم می‌شود تا بلیت حمل و نقل آن را نیز خریداری کنند.

کد خبر: ۷۷٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha