۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
توسعه ۴ هزار هکتاری جنگل‌ها و احیای مراتع استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:

توسعه ۴ هزار هکتاری جنگل‌ها و احیای مراتع استان همدان

همدان - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال دو هزار هکتار جنگل کاری و دو هزار هکتار احیا و اصلاح مراتع در استان همدان اجرایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی گفت: امسال دو هزار هکتار جنگل کاری شامل یک هزار هکتار جنگل کاری با نهال و یک هزار هکتار جنگل کاری با بذر و زراعت چوب در استان همدان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی و ذخیره گاه‌های جنگلی در استان همدان وجود دارد، افزود: یک هزار هکتار قرق مراتع و عملیات احیاء و اصلاحی مراتع شامل کپه کاری، بذر پاشی، ذخیره نزولات و همچنین نصب آبشخور دام انجام شده است.

خزایی بر کاشت درختان کم آب بر و سازگار با اقلیم استان همدان تاکید و اظهار کرد: توسعه جنگل‌ها و مراتع استان همدان با هدف کنترل آبخیزها، کنترل فرسایش و رسوب و تغذیه آبخوان ها، ایجاد رطوبت و افزایش پوشش گیاهی منطقه انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در استان همدان جنگل‌های حاشیه ایران توران و زاگرس قرار دارد و ذخیرگاه جنگلی در استان را با گونه‌های در حال انقراض شناسایی شده دو هزار و ۷۶۷ هکتار ارتقا دادیم، گفت: در طرحهای توسعه ای جنگل در استان همدان بیشتر ارژن، پسته وحشی، اقاقیا، سماق، زبان گنجشک و بادام و نسترن کاشته شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار جوامع محسوب می شوند و همه باید در حفظ این منابع ارزشمند الهی مشارکتی فعال داشته باشند.

کد خبر: ۷۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha