۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت در کرمان؛ معطلی چند ساعته برای دریافت گازوئیل
بازار گزارش می‌دهد؛

صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت در کرمان؛ معطلی چند ساعته برای دریافت گازوئیل

کرمان- صف‌های طولانی کامیون‌ها، تریلرها و مینی‌بوس‌ها برای سوختگیری در جایگاه‌های سوخت کرمان این روزها در حالی به چشم می‌خورد که معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان عقیده دارد مشکلی در تامین سوخت جایگاه‌ها وجود ندارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: رانندگان وسایل نقلیه‌ سنگین و نیمه‌سنگین از معطلی چندین ساعته در صف‌های طولانی دریافت گازوئیل در کرمان گلایه‌مند هستند و خواستار رسیدگی مسئولان به این وضعیت می‌باشند. رانندگان با وجود اینکه در شرایط کرونایی ساعت‌ها در صف گازوئیل معطل می‌شوند، گاه مجبورند به دلیل عدم سوختگیری جایگاه را ترک کنند و در نتیجه محموله‌های باری با تاخیر به مقصد می‌رسد.

معطلی چند ساعته و بدون نتیجه در جایگاه سوخت
یک راننده کامیون که از اهالی جنوب کرمان است، در گفتگو با خبرنگار بازار می‌گوید: بارها در سفر به کرمان ساعت‌ها در جایگاه برای سوختگیری معطل شدم و گاهی هم مجبور شدم بدون نتیجه جایگاه را ترک کنم.

این راننده ادامه می‌دهد: امروز هم حدود دو ساعت است که منتظر سوختگیری هستم اما به نظر می‌رسد باید با همین میزان گازوئیل که دارم، حرکت کنم.

وی می‌افزاید: به چند جایگاه سوخت در کرمان مراجعه کردم اما همه‌جا وضعیت به همین شکل است.

زمان طولانی باید در صف منتظر باشیم و گاهی پیش آمده که نیم تا یک ساعت برای سوختگیری در صف معطل شده‌ام

درخواست انعام برای دادن سوخت
راننده‌ دیگری که اهل مشهد است درباره مشکل توزیع گازوئیل در کرمان می‌گوید: متاسفانه مشکل توزیع گازوئیل در کرمان بسیار زیاد است و به سختی می‌توانیم سوختگی انجام دهیم.

وی می‌افزاید: برخی از جایگاه‌داران اعلام می‌کنند که باید برای سوختگی انعام بپردازیم اما در سایر شهرها با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

این راننده می‌گوید: زمان طولانی باید در صف منتظر باشیم و گاهی پیش آمده که نیم تا یک ساعت برای سوختگیری در صف معطل شده‌ام.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود سوخت به تازگی این اتفاق رخ داده، ادامه می‌دهد: مشکل کمبود سوخت بیشتر در مسیر سیرجان وجود دارد.

وی خواستار رسیدگی مسئولان به این مساله و رفع مشکل رانندگان شد.

مشکل سوخت و تامین لاستیک
راننده‌ دیگری که در صف طولانی سوختگیری ایستاده در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره مشکلات این صنف می‌گوید: مشکل گازوئیل و لاستیک بیش از همه مشکلات برای رانندگان دردسر ایجاد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی و مالی معطل ماندن در صف‌های گازوئیل باعث می‌شود چند روز رساندن بار به مقصد با تاخیر انجام شود و این موضوع مشکلات را چندین برابر کرده است.

این راننده می‌افزاید: برطرف کردن مشکل سوختگیری در آستانه نوروز یکی از درخواست‌های جدی رانندگان است.

در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث توزیع نفت‌گاز به بخش حمل و نقل ۶ درصد رشد داشته‌ایم

افزایش توزیع گازوئیل نسبت به سال گذشته
در همین رابطه، احمد سالاری‌فر، معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت گازوئیل در کرمان می گوید: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث توزیع نفت‌گاز به بخش حمل و نقل ۶ درصد رشد داشته‌ایم. این رشد در ناحیه مرکزی کرمان یک درصد و در ناحیه جیرفت ۶ درصد بوده است.

وی درباره تخلفات سوختی و تشکیل صف‌های طولانی، اظهار می دارد: از رانندگان تقاضا داریم اگر موردی از تخلف را مشاهده کردند با شماره ۰۹۶۲۷ مرکز پاسخگویی به شکایات شرکت فرآورده‌های پخش ملی فرآورده‌های سوخت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همکاران عملیاتی مراجعه کنند و نسبت به رفع مسائل و مشکلات رانندگان اقدام کنند.

سالاری‌فر درباره علت صف‌های طولانی برای کامیون‌داران برای تامین گازوئیل، تصریح می کند: در سطح استان مشکلی نداریم و تامین‌کننده سوخت استان‌های سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و رضوی نیز هستیم.

وی می گوید: این مساله به دلیل مشکلات ناوگان حمل و نقل رخ می‌دهد که شاهد یکسری توقفات در سطح مجاری سوخت و ایجاد صف‌های طولانی می‌شود.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان می افزاید: برای رفع این مشکلات کارگروهی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل شده تا همه این موارد رصد شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

از رانندگان تقاضا داریم اگر موردی از تخلف را مشاهده کردند با شماره ۰۹۶۲۷ مرکز پاسخگویی به شکایات شرکت فرآورده‌های پخش ملی فرآورده‌های سوخت اطلاع دهند

دریافت انعام برای سوختگیری تخلف است
وی دریافت انعام برای سوختگیری را تخلف می داند و تصریح می کند: اگر کسی در استان کرمان تقاضای انعام از سوی جایگاه‌داران داشته با شماره تماس پاسخگویی به شکایات مردمی و یا شماره تماس بازرسی منطقه کرمان شماره ۰۳۴۳۲۵۳۰۶۴۸ اطلاع دهد و قطعا در حوزه برخورد با تخلفات این موضوع برای ما حائز اهمیت است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن حتما بررسی و اقدام خواهیم کرد.

سالاری‌فر درباره کمبود سوخت مسیر سیرجان نیز می گوید: بهمن ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش رشد توزیع گازوئیل بخش حمل و نقل در ناحیه سیرجان داشتیم و همچنان افزایش سهمیه تدارکاتی گازوئیل در دستور کار قرار دارد و به سمت و سویی خواهیم رفت که مجاری اصلی ما به صورت ۲۴ ساعته به همه رانندگان سوخت‌رسانی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شماره تماس شکایات مردمی در جایگاه‌ها در معرض دید رانندگان قرار نمی گیرد، گفت: از طرف روسای نواحی و رئیس روابط عمومی منطقه کرمان به تمامی مجاری عرضه ابلاغ شده که تلفن شکایات و مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی در معرض دید رانندگان قرار بگیرد و رانندگان در صورتی که تابلوهای شکایات در معرض دید نیست این موضوع را نیز به شرکت منتقل کنند تا پیگیری شود.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان درباره نظارت‌های نامحسوس بر جایگاه‌های عرضه سوخت، اظهار داشت: تیمی متشکل از اعضای بسیج و بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل شده که به صورت سرزده خصوصا از نواحی جنوبی و شرقی استان بازدیدها انجام می‌شود و بعضاً تخلفاتی مشاهده می‌شود که بلافاصله توسط دبیر کمیته تخلفات در کمیته رسیدگی به تخلفات طرح و نسبت به صدور آرای تنبیهی اقدام شده است.

مشکل رانندگان ناوگان ناوبری سطح استان را در شورای تامین دنبال کردیم و خوشبختانه با همکاری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان سبدهای لاستیک در اختیار ناوگان نفت‌بری قرار گرفته و همچنان نیز مسائل و مشکلات این حوزه را در سطح شرکت ملی پخش دنبال می‌کنیم و امیدواریم که به زودی شاهد رفع مسائل و مشکلات این قشر باشیم

مشکلی در زمینه تامین سوخت نداریم
وی با اشاره به دغدغه‌های رانندگان برای تامین لاستیک، اظهار می کند: مشکل رانندگان ناوگان ناوبری سطح استان را در شورای تامین دنبال کردیم و خوشبختانه با همکاری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان سبدهای لاستیک در اختیار ناوگان نفت‌بری قرار گرفته و همچنان نیز مسائل و مشکلات این حوزه را در سطح شرکت ملی پخش دنبال می‌کنیم و امیدواریم که به زودی شاهد رفع مسائل و مشکلات این قشر باشیم.

سالاری‌فر ادامه می دهد: در زمینه تامین سوخت این اطمینان خاطر را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که هیچ مشکلی در زمینه تامین در سطح انبارها نداریم و بعضاً مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل نیز وجود دارد با تدابیری که اندیشیده خواهد شد به سمت و سویی خواهیم رفت که مجاری اصلی به صورت ۲۴ ساعته عرضه فرآورده‌های نفت‌گاز را داشته باشند.

در زمینه تامین سوخت این اطمینان خاطر را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که هیچ مشکلی در زمینه تامین در سطح انبارها نداریم

سهمیه گازوئیل بر اساس پیمایش ناوگان
وی در پاسخ به این سوال که اگر کسی کارت سوخت خود را گم کرده باشد چه کار باید انجام دهد؟ گفت: این فرد باید به دفاتر پلیس + ۱۰ برای صدور کارت‌المثنی مراجعه کنند و در ایامی که کارت سوخت به آن‌ها نرسیده می‌تواند به شرکت‌های ملی پخش در سطح استان مراجعه کند تا پس از بررسی نسبت به ارجاع وی به جایگاه‌هایی که دارای کارت آزاد نفت‌گاز هستند اقدام شود.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به میزان سهمیه گازوئیل رانندگان، افزود: سهمیه گازوئیل در ناوگان حمل و نقل بر اساس پیمایشی است که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود و اگر رانندگان در این زمینه دچار مشکل هستند می‌توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه کنند و قطعاً ناوگانی که دارای تناژ بالاتر و کلاس بالاتر باشد از سوخت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه شارژ کارت‌های سوخت رانندگان، توضیح داد: شارژ کارت سوخت به دو صورت پیمانه عملکردی و پیمانه پایه صورت می‌گیرد که پیمانه پایه برای هر کلاس به صورت یکسان شارژ می‌شود و پیمانه عملکردی بر اساس تعداد بارنامه‌ها و مسافت‌های طی شده است.

سالاری‌فر درباره رعایت نکات بهداشتی در جایگاه‌ها، اظهار داشت: در سطح استان کرمان ۲۷۰ جایگاه عرضه سوخت فعالیت دارد که از ابتدای شیوع کرونا ابلاغیه‌هایی که از ستاد ملی کرونا به منطقه کرمان رسیده به انجمن صنفی و جایگاه‌داران ابلاغ شده و خوشبختانه بر اساس رصدهایی که در این حوزه از سمت همکاران اداره صورت گرفته به صورت نسبی پروتکل‌ها در جایگاه‌ها رعایت می‌شود و موردی گزارش نشده است.

هرچند معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان می‌گوید که در استان کرمان مشکلی برای تامین سوخت وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین وجود ندارد اما صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت و معطلی چندین ساعته رانندگان مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر ایجاد کرده و به نظر می‌رسد مسئولان استانی باید با چاره‌اندیشی جدی ضمن رفع این مشکل در برخورد با تخلفات احتمالی جدیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۷۷٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha