۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
محققان مازندران با تولید پهباد محلول پاش به مقابله با کرونا رفتند
رئیس پارک علم و فناوری مازندران:

محققان مازندران با تولید پهباد محلول پاش به مقابله با کرونا رفتند

ساری - رئیس پارک علم و فناوری مازندران از تولید پهباد محلول پاش برای مبارزه با کرونا ویروس توسط یک شرکت دانش بنیان در استان خبر داد.

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار بازار به نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان برای مقابله کرونا ویروس در امازندران اشاره و اضافه کرد: شرکت دانش بنیان کاسپین هوادریا مستقر در پارک علم و فناوری استان موفق به تولید پهباد محلول پاش برای مقابله با گسترش کرونا ویروس شد.

وی سرعت بالای محلول پاشی این پهباد را ۴۰ برابر روش نیروی انسانی و ماشین آلات دیگر بیان کرد و گفت: ارتفاع پروازی این پهباد ۱۲۰ متر بابرد دو الی ۵ کیلومتر بوده و دارای حالت محلول پاشی از پهلو و بالا به پایین است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اظهار اینکه این پهباد قابلیت محلول پاشی به صورت ۲۴ ساعته، پاشش همزمان و یکنواحت بر روی سطوح را دارد، افزود: تنظیم خودکار شدت پاشش، تنظیم ارتفاع پاشش بر مبنای سرعت باد افقی، اسکن خودکار منطقه و محیط به صورت هوشمند را از دیگر قابلیت ها بیان کرد.

معتمدزادگان ادامه داد: این پهباد قادر است هر هکتار را در ۱۰ دقیقه محلول پاشی کند و پروانه های آن از مواد پلاستیکی مقاوم با مهندسی بالا ساخته شده و دارای هشت روتوره است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران، گردش مالی شرکت های دانش بنیان را در سال جاری در استان بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان و میزان صادرات محصول دانش بنیان را بیش از یک میلیون و ۲۴۹ میلیون دلار اعلام کرد.

کد خبر: ۷٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha