۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مجوز مجلس برای ارائه تسهیلات به توسعه طرح های آبفای شهری و روستایی
در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب شد؛

مجوز مجلس برای ارائه تسهیلات به توسعه طرح های آبفای شهری و روستایی

نمایندگان مجلس مجوز استفاده از حداکثر ۱۰ درصد منابع حاصل از مشارکت ملی هر شهر، برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری همان منطقه را صادر کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه ۱۲اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۱ و ۲ بند (د) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف ۱ بند (د) تبصره ۸ آمده است: ده درصد(۱۰%) وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهرها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند موضوع ماده (۱۱) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب ۱۱ /۱۰ /۱۳۶۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم خواهد شد.

در ردیف۲ بند (د) تبصره ۸ نیز آمده که شرکت‌های آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر ده درصد (۱۰%) از منابع حاصل از مشارکت مالی، مصوب شورای اسلامی هر شهر موضوع تبصره (۳) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب ۲۴ /۳ /۱۳۷۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرح‌های ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه نمایند.

کد خبر: ۷۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha