۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
حضور چینی‌ها در سنگ آهن خواف عاملی برای نگرانی مردم/ سلامت معدن کاران تائید شد
مردم خواف خواستار تعطیلی فعالیت معادن هستند

حضور چینی‌ها در سنگ آهن خواف عاملی برای نگرانی مردم/ سلامت معدن کاران تائید شد

مشهد- مجتمع معادن سنگان خواف از ظرفیت‌های بسیاری برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برخوردار است ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا و هم‌چنین حضور مهندسان چینی در این معدن بسیاری از مردم بخش سنگان در شهرستان خواف خواستار تعطیلی این معدن به‌صورت موقت هستند.

خبرگزاری بازار- گروه استانها: معادن سنگ‌آهن سنگان خواف یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان است که هم‌اکنون تعداد هفت هزار نیروی کار از استان‌های مختلف کشور و البته تعداد اندکی از اتباع کشور چین در شرکت‌های معدنی این منطقه مشغول کار هستند.

گفتنی است به همین منظور تعدادی از ساکنان بخش سنگان در شهرستان خواف با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان از مسئولان بهداشتی خواستند تا نسبت به تعطیلی موقت شرکت‌های معدنی دست‌به‌کار شوند.

مورد مشکوکی دیده نشده است

درخواست مردم خواف و ساکنان بخش سنگان در خصوص تعطیلی موقت شرکت‌های معدنی موجب شد تا فرماندار خواف در همین راستا در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای مقابله با ویروس کرونا در معادن سنگان و واحدهای تولیدی خواف حضور یافته و پیرامون این موضوع توضیح دهد.

گفتنی است حسین سنجرانی بابیان اینکه ملزومات بهداشتی به‌منظور پیشگیری و شیوع ویروس کرونا در شرکت‌های معدنی تهیه و توزیع‌شده است بیان کرد: در این رابطه هیچ مورد مشکوکی تاکنون گزارش نشده و جای هیچ نگرانی نیست.

فرماندار خواف با اشاره به اینکه وضعیت عمومی تمامی کارگران و پرسنل این مجموعه‌ها با تمهیدات اندیشیده شده رصد شده و توسط دستگاه‌های تب سنجی موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بااین‌حال در صورت ضرورت و یا تائید و تشخیص مسئولان بهداشتی نسبت به تعطیلی موقت اقدام خواهد شد اما واقعیت این است که تاکنون هیچ مشکلی به وجود نیامده و خطری احساس نشده است.

اتباع چینی مشکلی ندارند

با شیوع بیماری کرونا ازآنجایی‌که تعداد ۶ نفر از اتباع چینی در شرکت‌های معدنی سنگان خواف مشغول کار هستند، نگرانی ساکنان سنگان پیرامون انتقال این بیماری افزایش‌یافته است.

این نگرانی زمانی افزایش پیدا کرد که بنا بر گفته برخی مقامات تعداد ۲ نفر از کارگران چینی برای دیدار با خانواده خود به کشور چین سفر کردند لذا شائبه آلودگی این افراد در نزد افکار عمومی در شهرستان گناباد افزایش‌یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خواف در همین رابطه بابیان اینکه هیچ‌گونه جای نگرانی از این بابت وجود ندارد به خبرنگار ما گفت: این دو کارگر چینی به مدت دو هفته در شهرستان خواف تحت قرنطینه قرار گرفتند و پس از اطمینان از عدم ابتلا به بیماری اجازه فعالیت به این افراد داده شد.

دکتر علی افکار بابیان اینکه شرایط تحت کنترل بوده و هیچ‌یک از اتباع چینی در معادن خواف مشکلی نداشته و سلامت آن‌ها و سایر کارکنان مورد پایش قرار دارد اظهار می‌کند: تیم پزشکی در این مدت همه‌روزه وضعیت سلامت آنان را رصد و دمای بدن آن‌ها را مدام کنترل می‌کرد.

نگین معدنی شرق ایران

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در استان خراسان رضوی با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تأمین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد. 

ازجمله ویژگی‌های بارز معادن سنگ‌آهن سنگان خواف امکان فعالیت‌های معدنکاری در ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح و کاهش هزینه‌های استخراج و کاهش هزینه‌های معدنکاری و نیز وجود عناصر نادر خاکی است و مشارکت بخش‌های دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو) و مجموعه اپال پارسیان و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

کد خبر: ۷٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha