۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی
با بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور صورت گرفت؛

افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی

پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با صدور بخشنامه‌ای از افزایش مدت زمان تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، از سه سال به پنج سال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در بخشنامه‌ای که امید علی پارسا ابلاغ کرده آمده است: با توجه به شرایط موجود اقتصادی، تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و با هدف امکانپذیر کردن وصول مطالبات مالیاتی از بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، مدت زمان تقسیط، صرفا برای بنگاه‌هایی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است، به حداکثر ۶۰ ماه افزایش می‌یابد.

بر اساس این بخشنامه به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید این ستاد رسیده است، نسبت به تعویق یک ساله اجرائیه‌هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، تامین اجتماعی، شرکت‌های آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری‌ها علیه بنگاه‌های مذکور صادر شده، اقدام کند.

دستگاه‌های مزبور و بانک‌ها می‌توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجرائیه‌های مربوط اقدام کنند.

کد خبر: ۷۶٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha