۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
تولید لوازم خانگی در روزهای تحریم، بیش از ۲ برابر قبل از تحریم‌ها بود
مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت:

تولید لوازم خانگی در روزهای تحریم، بیش از ۲ برابر قبل از تحریم‌ها بود

گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در روزهای تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، کیوان گردان گفت: به مردم عزیزمان قول داده بودیم که در اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی رکورد تولید لوازم خانگی را خواهیم شکست که به حمدالله این وعده محقق شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جهش تولید، بیان کرد: در این راستا در سال جهش تولید برنامه جدی در خصوص تولید و افزایش تولید لوازم خانگی گذاشتیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با یادآوری اینکه رشد ۳۰ درصدی را در تولید لوازم خانگی هدف گذاری کرده بودیم، افزود: در ۱۰ ماهه امسال این هدف را محقق و از آن عبور کردیم.

گردان در ادامه افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی (کوچک و بزرگ) تولید کردیم، هدفگذاری امسال تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بوده است، اما امسال تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه تولید کرده ایم.

وی اضافه کرد: قبل از تحریم ها و در سال ۱۳۹۶ میزان تولید لوازم خانگی در کشور ۷.۵ میلیون دستگاه بوده است.

در تولید لوازم خانگی بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم
مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه در روزهای تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم، گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.

گردان با اشاره به اشتغال‌های جدید به وجود آمده در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: صادرات به سمت بازارهای هدف جهانی را در سال ۱۴۰۰ در برنامه داریم و در این مسیر حرکت می کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت همچنین بیان کرد: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاصی هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

کد خبر: ۷۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha