۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
عوارض مصرف برق صرف توسعه شبکه های برق روستایی می شود
در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

عوارض مصرف برق صرف توسعه شبکه های برق روستایی می شود

وکلای مردم در خانه ملت، مصوب کردند تا عوارض مصرف برق به میزان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان صرف توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (ج) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

در این بند آمده است، عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ /۸ /۱۳۹۴ به میزان ده‌درصد (۱۰%) مبلغ برق مصرفی در سقف سی و چهار هزار میلیارد (۳۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاههای کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند. منابع حاصله به‌صورت کامل تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور و تا سقف نوزده هزار میلیارد (۱۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به حساب سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و تکمیل نیروگاه بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان و بهروری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق و جابجایی تیرهای برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدید پذیر شود.

در ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور آمده است که دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه می شود.

کد خبر: ۷۶٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha