۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۱۱۰ پروژه نیمه تمام تولیدی در گیلان بهره برداری شد
معاون استانداری گیلان:

۱۱۰ پروژه نیمه تمام تولیدی در گیلان بهره برداری شد

رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به وجود ۱۹۸ پروژه نیمه تمام گفت: ۱۱۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام با اشاره به اینکه از ۱۹۸ واحد نیمه تمام هدف‌گذاری شده حدود ۱۱۰ واحد به بهره‌برداری رسیده اند، گفت: این واحدها برای آغاز به کار به سرمایه در گردش نیاز دارند که سعی ما تأمین اعتبار از منابع تسهیلاتی استان برای راه‌اندازی کامل این واحدهاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۹۸ پروژه نیمه تمام برای تکمیل تعیین شده، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ، تعدادی از آن‌ها با مشکلاتی در حوزه مجوز و زیرساخت‌ها مواجه بودند و شماری هم در اخذ تسهیلات از بانک‌ها مشکلاتی داشتند که در مجموع ۷۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز ۱۹۸ پروژه تأمین شد؛ این پروژه‌ها دسته‌بندی و به سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شده اند.

فرزام صفت عنوان داشت: برخی از پروژه‌های مذکور با سرمایه شخصی به بهره‌برداری رسیدند و بخشی از آن‌ها نیز از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و پروانه بهره‌برداری اخذ کرده اند.

وی با بیان اینکه از ۱۹۸ واحد نیمه تمام هدف‌گذاری شده حدود ۱۱۰ واحد به بهره‌برداری رسیدند گفت: این واحدها برای آغاز به کار به سرمایه در گردش نیاز دارند که سعی ما تأمین اعتبار از منابع تسهیلاتی استان برای راه‌اندازی کامل این واحدهاست.

فرزام صفت از عملکرد ناموفق کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی گیلان در گذشته خبر داد و افزود: طبق هدفگذاری‌ها قرار بر این بود که این کلینیک‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی مستقر شده و خاکریز اول بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و صنایع کوچک باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تصریح کرد: کلینیک‌های عارضه یابی در دوره گذشته عملکرد موفقی نداشته و بعضاً مشکلات افراد در این کلینیک‌ها برطرف نمی‌شد و آن‌ها به مراکز بزرگتری مانند کارگروه رفع موانع تولید در استانداری و وزارت خانه‌ها مراجعه می‌کردند.

 وی با بیان اینکه این کلینیک مانند یک درمانگاه کوچک محلی باید مشکلات را بسنجد و در صورت نیاز مسائل را به مراجع بالاتر ارجاع دهد گفت: با تغییر مدیریت در شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تحولی در این حوزه ایجاد شده و امیدواریم از این پس عملکرد بهتری را از این کلینیک‌ها شاهد باشیم.

فرزام صفت در خصوص کمبود عرصه برای انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان گفت: استان به طور مطلق با کمبود انبارها مواجه نبوده که در واقع آمایش سرزمینی مناسبی برای احداث سردخانه‌ها و انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان انجام نشده است.

کد خبر: ۷۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha