۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
۱۳ شرکت دانش‌بنیان اردبیل در بخش کشاورزی فعال است
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

۱۳ شرکت دانش‌بنیان اردبیل در بخش کشاورزی فعال است

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با مساعدت و همکاری ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی تولید محصولات متنوع با تکیه بر فناوری‌های نوین در حال انجام است.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی اردبیل فعال است، اظهار کرد: این شرکت‌ها با حضور در پارک تلاش می‌کنند تا محصولات متنوعی را در حوزه زراعت، باغبانی و دام و طیور ارائه کنند که تاکنون بیش از ۲۰ محصول در این شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالان بخش کشاورزی ارائه شده است.

وی از برگزاری چهار رویداد کارآفرینی و استارتاپ با محوریت بخش کشاورزی و تولید محصولات متنوع در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: امسال موفق شدیم در بخش کشاورزی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را در پارک به کارگیری کنیم تا در سایه آن تولید محصولات به مرحله انبوه برسد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل بیشترین سرمایه‌گذاری و توجه را در این بخش مربوط به توسعه گلخانه‌ها با شرایط مناسب تولید و ارزش افزوده در این بخش اعلام کرد و گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با مجموعه‌های کشاورزی و نهادهای زیرمجموعه آن به انجام رسیده، جوانان خوش فکر و خلاق استان در پارک علم و فناوری موفق شدند تا به افزایش تولید محصولات این بخش با تولید بذور و همچنین فرآورده‌های این بخش همت کرده و به نوعی به تقویت اشتغال و کارآفرینی نیز کمک کنند.

ابراهیم‌پور ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش گیاهان دارویی و همچنین تولید محصولات متنوع در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی را یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ اردبیل به عنوان قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی در محور توسعه خود توانمندی تولیدات را در این حوزه هدف‌گذاری کرده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با برگزاری رویدادهای مختلف فناورانه به حمایت از این بخش بیش از گذشته کمر همت ببندیم.

کد خبر: ۷۶٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha