۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
جای صنعتگر در زندان نیست/ مجازات جایگزین پیشنهاد مجلس به دستگاه قضا
رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

جای صنعتگر در زندان نیست/ مجازات جایگزین پیشنهاد مجلس به دستگاه قضا

قزوین- اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که دولت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را مجاهدین خود میداند نباید به دلایل مالی شاهد حضور صنعتگران در زندان‌ها باشیم.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: فعالیت اقتصادی در شرایط تحریم، افزایش قیمت دلار و مشکلات تامین مواد اولیه به اندازه کافی روزهای پر استرسی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است که اجازه ندهیم بدهی و مشکلات مالی روزهای سخت‌تری را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: جای صنعتگر و تولیدکننده در زندان نیست و اگر مشکلات اقتصادی و مالی مانع از ادامه کار یک صنعتگر می‌شود باید بتوانیم راه‌های جایگزینی برای مجازات این افراد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته این به معنای آن نیست که شرایط را برای مفسدین اقتصادی فراهم کنیم اما نمیخواهیم صنعتگر و تولیدکننده واقعی که به دلیل روزهای سخت اقتصادی دچار بحران شده است در زندان به سر ببرد.

اکبری تالارپشتی ادامه داد: کمسیوین صنایع مجلس شورای اسلامی طرح افزایش تولید را به عنوان مجازات جایگزین حبس فعالان اقتصادی به دستگاه قضا ارائه کرده است و در صورت موافقت در کشور اجرایی می شود.

وی گفت:ممنوعیت پلمب واحدهای صنعتی به دلیل بدهی از دیگر اقداماتی است که توسط کمسیوین صنایع مجلس شورای اسلامی انجام شده است، چرا که مجلس معتقد است در این شرایط حمایت از فعالین اقتصادی وظیفه همگانی است.

کد خبر: ۷۶٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha