۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
دولت در رابطه با چگونگی دریافت وام‌های سهام عدالت شفاف‌سازی کند
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان:

دولت در رابطه با چگونگی دریافت وام‌های سهام عدالت شفاف‌سازی کند

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: دولت در رابطه با چگونگی دریافت وام‌های سهام عدالت شفاف‌سازی کند و با دخالت بیجا، شرکت‌های سرمایه‌گذاری را وادار به کار غیرقانونی نکند.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و پست‌بانک انجام وام‌های سهام عدالت را بر عهده گرفته‌اند ولی بانک ملی بیشترین اطلاعات را در این زمینه دارد.

وی افزود: مسئولان باید اطلاعات لازم را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهند چون درحال حاضر هیچ یک از کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان‌ در جریان چگونگی پرداخت وام نیستند و تاکنون هم هیچ دستورالعملی به مدیران شرکت سرمایه‌گذاری استانی ابلاغ نشده تا بتوانند مردم را راهنمایی کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان لرستان عنوان کرد: مردم برای دریافت وام ظاهراً باید در یک برنامه و اپلیکیشن ثبت نام کنند ولی چون اطلاع رسانی ضعیف است ما از جزئیات بیشتر آن خبر نداریم.

وی ادامه داد: فقط تا این حد می‌دانیم که این وام به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند تعلق می‌گیرد و مبلغ آن، حداقل ۵۰ درصد میزان ارزش سهام عدالت است؛ در حال حاضر ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است که سهامدار می‌توانند نصف مبلغ سهام را وام بگیرد.

امینی‌خواه تصریح کرد: متاسفانه دخالت‌های غیرقانونی برخی دستگاه‌های دولتی در امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در برگزاری مجامع باعث آسیب به حق سهامداران و ایجاد رویه‌های غیرقانونی می‌شود که زیبنده نیست دستگاه‌های دولتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به انجام کارهای غیرقانونی تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون در خصوص میزان سود و بازپرداخت آن جزئیاتی را در اختیار ما قرار نداده اند و این موضوع هنوز برای ما و مردم مبهم است، گفت: احتمالا برای دریافت وام، سهامداران باید به بانکی که شبای آن را در سجام وارد کرده اند مراجعه کنند و هنوز مهلت و انقضای خاصی هم برای گرفتن وام، اعلام نشده است.

کد خبر: ۷۶٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha