۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
۲۵۰۰ کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی در شهریورماه تعلیق شد
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

۲۵۰۰ کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی در شهریورماه تعلیق شد

زنجان- مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی که ارزشان را برنگرداندند در شهریورماه تعلیق شد. 

به گزارش خبرنگار بازار، احسان قمری شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: وظیفه وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی است.

وی اظهار کرد: ما به هیچ عنوان کارت بازرگانی هیچ واحد تولیدی را تعلیق نکردیم.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت همه صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

قمری تاکید کرد: دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی که ارزشان را برنگرداندند در شهریورماه تعلیق شد. 

وی با بیان اینکه تا کنون نیز با بازگرداندن ارز در سقف اعلام شده هزار و ۷۵۰ کارت بازرگانی رفع تعلیق شده است،افزود: ایفای تعهدات ارزی که روند نزولی داشت برطرف و در زمان حاضر ۶۷ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان ایفا شده است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ صادر کننده در کشور ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را که رقمی بیش از ۱۶ میلیارد یورو بود را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداندند،ابراز داشت: طی چند ماه گذشته اتقاقات خوبی در حوزه صادرات کشور افتاده است.

قمری گفت: همسایگی ایران با ۱۵ کشور ظرفیت مهمی است و بر اساس مطالعه ای که در سازمان توسعه تجارت انجام شده میزان واردات این ۱۵ کشور هزار و ۶۰۰ دلار است که از مجموع این حجم واردات ما ظرفیت تولید و صادرات ۱۰۰ میلیارد دلار آن را داریم.

وی ابراز داشت: امروز به این ۱۵ کشور فقط به میزان ۲۴ میلیارد دلار کالا صادر می کنیم و این برنامه ریزی انجام شده که طی سال های آینده این ۲۴ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و در بلند مدت نیز به ۱۰۰ میلیارد دلار برسیم.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بخش خصوصی صادرکننده سرباز صادارت است،گفت: باید موانع سر راه آنان را رفع کنیم.

قمری یاد آورشد: در سال جاری کشور با دو مشکل اساسی تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا روبه رو بود و  شیوع کرونا در ۶ ماه نخست امسال صادرات را تحت الشعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته و اوایل امسال بسیاری از مرزهای کشورهای همسایه بسته شده بود و صادرکنندگان قادر به صدور کالا نبودند،افزود: با تلاش های بخش خصوصی و مدیریت بخش دولتی همه مرزهای کشور باز است و تجارت خارجی کشور روند طبیعی خود را سپری می کند. 

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از مهرماه امسال کاهش صادرات کند شد،افزود: کاهش ۲۶ درصدی صادرات کالا در ۶ ماه به ۱۲درصد رسیده است. 

قمری بر لزوم ضرورت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند. 

وی با بیان اینکه امروز صادر کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور فعالیت می کنند،گفت: صادر کنندگان پیشرانان توسعه همه جانبه کشور هستند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر روند کاهش صادرکنندگان در کشور خنثی شده و از چند ماه گذشته هر ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ صادرکننده جدید با اخذ کارت بازرگانی وارد چرخه تجارت کشور می‌شوند.

کد خبر: ۷۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha