۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
ایران خودرو با طراحی خودروی جدید، بازار پیکان را احیا می کند

ایران خودرو با طراحی خودروی جدید، بازار پیکان را احیا می کند

خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌ها حاکی است که ایران خودرو قصد دارد دوباره جایگاه از دست رفته خود را در حوزه خودروهای ارزان قیمت که پس از تعطیلی خط تولید پیکان، شرکت سایپا با عرضه پراید آن را تصاحب کرده بود، بازیابد.

به گزارش بازار، پس از تعطیلی خط تولید پیکان، ایران خودرو سهم بازار خود را در زمینه خودروهای ارزان قیمت از دست داد و شرکت سایپا با عرضه پراید به سرعت جایگاه این خودرو ساز برتر ایران را تصاحب کرد، اما حال به نظر می رسد دوران مناسبی برای تلافی فرا رسیده و ایران خودرو خیز برداشته تا جایگاه خود را از رقیبش، با طراحی خودرویی بر اساس پلت فرم یک خودرو ارزان قیمت شرکت رنو پس بگیرد.

شرکت سایپا با خروج پراید از خط تولید، به سرنوشت ایران خودرو در قضیه تعطیلی خط تولید پیکان دچار شده و تا کنون نتوانسته جای این خودرو را پر کند همین مساله کافی است که ایران خودرو به تکاپو بیافتد و بار دیگر در عرصه خودروهای ارزان قیمت که حدود ۴۰ درصد بازار را شامل می شود، عرض اندام کند و جایگاه از دست رفته خود را دو باره تصاحب کند.

گفته می شود که خودروی کوچک جدید و ارزان قیمت ایران خودرو، بر اساس بنچ مارک و مهندسی معکوس روی خودروهای هیوندای آی۱۰، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید طراحی شده است. از نظر ابعاد سرنشین و فضای داخلی این خودرو در حد پژو ۲۰۶ و وزن آن بین ۸۵۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

در همین خصوص برخی رسانه‌ها از رنو کویید به عنوان پایه خودرو جدید ایران خودرو یاد کرده اند. این خودرو یکی از ارزان ترین خودروهای جهان است که هم اکنون در برزیل و هند تولید می‌شود.

ایران خودرو در خودروی کوچک جدید و ارزان قیمت خود قرار است از یک موتور سه سیلندر یک لیتری با قدرت ۷۲ اسب بخار استفاده کند. این خودرو ساز، مصرف سوخت این موتور سه سیلندر را پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. احتمالاً با توجه به شباهت ابعادی این خودرو با پژو ۲۰۶، برخی قطعات آن نیز برای این خودرو قابل استفاده خواهد بود که این مساله درکاهش هزینه و قیمت تمام شده تاثیر خواهد داشت.

سایپا که پس از خروج پراید می خواست خودرو تیبا را جایگزین آن کند، از نظر قیمت نتوانست این خودرو را در این بازار جای دهد.

کد خبر: ۷۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha