۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
مجور واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گیلان ۴۸ ساعته صادر می شود
معاون استاندار گیلان:

مجور واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گیلان ۴۸ ساعته صادر می شود

رشت - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: مجوز مورد نیز ایجاد واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در استان ۴۸ ساعته صادر می شود.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان،آرش فرزام صفت در کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای استان که با حضور شماری از مدیران کل و نمایندگان دستگاه های نظارتی برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی برخی واحد ها جهت تغییر خط تولید و دریافت مجوز های لازم ، مقرر شد صدور مجوزهای مورد نیاز تولید محصولات ضدعفونی کننده و ماسک، پس از انجام بازدید مشترک توسط سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی استان ظرف ۴۸ساعت آینده صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه مجوز مربوطه منوط به توزیع تولیدات تا سقف ۸۰ درصد کل تولید در استان گیلان است، تصریح کرد: باید میزان تولید هر یک از شرکت های تولید کننده مواد ضد عفونی و ماسک بر اساس ظرفیت واقعی آنها از سوی سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۴۸ساعت آینده مشخص و به کارگروه اعلام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انجام امور نظارتی مربوط به ساماندهی پخش مواد شوینده و ماسک نیز با حضور نمایندگان سازمان صمت و ادارات اطلاعات و تعزیرات حکومتی استان صورت می گیرد.

به گفته فرزام صفت، بر اساس مذاکرات صورت گرفته در نشست امروز، از سوی شورای هماهنگی بانک های گیلان به تمامی بانک های استان اعم از دولتی و خصوصی ابلاغ می شود تسهیلات سرمایه در گردش سررسید شده شرکت های تولید کننده مواد ضد عفونی و ماسک، برای یک دوره تمدید شود و نیز در خصوص تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال استان در زمینه محصولات بهداشتی، نهایت همکاری با حداقل تشریفات اداری انجام گیرد.

وی به ابلاغ شورای هماهنگی بانک ها به تمامی بانک های استان اعم از دولتی و خصوصی در جهت لغو صدور هرگونه اخطاریه به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ اشاره و تاکید کرد: اصناف، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی باید واحدهای فاقد استانداردهای بهداشتی به ویژه نانوایی ها و همچنین واحدهای عرضه میوه و سبزیجات که گرانفروشی آنها محرز شده را در اسرع وقت پلمپ نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته باید کارخانجات استان نیز همچون ادارات و شرکت های دولتی، نسبت به نوبت کاری و ایجاد شیفت های کاری با یک سوم نیروهای خود اقدام کنند.

کد خبر: ۷٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha