۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴
آشنایی با قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا؛ تحریمهای ایران زیر دست جوان سیاهپوست
بازار گزارش می‌دهد؛

آشنایی با قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا؛ تحریمهای ایران زیر دست جوان سیاهپوست

اعضای پیشنهادی برای سمتهای مختلف در دولت جدید امریکا یک به یک مورد بررسی قرار می گیرند و هر یک از منظر کاری که قرار است انجام دهند، سیاستهای دولت جدید را تشریح می کنند. نامزد پست قائم مقام وزارت خزانه داری در این جلسه از بررسی کارایی سیاست تحریم اقتصادی توسط وزارت خزانه داری خبر داد.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که بررسی صلاحیت کاندیدهای پیشنهادی بایدن برای بخش های مختلف دولت در جریان است، دوباره بحث بر سر سیاستهای دولت جدید در مقابل کشورهای مختلف بالا گرفته است.

در جلسه بررسی صلاحیت جانت یلن رییس خزانه داری امریکا در مورد تداوم سیاست فشار اقتصادی روی ایران تا از سر گیری مذاکرات  تاکید شد و وزیر جدید خزانه داری امریکا هم این سیاست را مورد تایید قرار داد.

در هفته گذشته هم جلسه بررسی صلاحیت نفر دوم وزارت خزانه داری برگزار شد. «آدواله والی آدیمو»، که به عنوان قائم مقام وزارت خزانه داری امریکا پیشنهاد شده است و در دولت باراک اوباما هم فعالیت زیادی داشته است در این جلسه به تشریح سیاستهای خود پرداخت.

او تاکید کرد که امریکا باید به موضع گیری در مقابل چین ادامه دهد و از طرح تعرفه های تجاری علیه برخی از کالاهای چینی از قبیل فولاد و فراورده های فولادی حمایت کرد. از نظر قائم مقام وزارت خزانه داری امریکا، امریکا باید با همکاری شرکای غربی خود چین را مجاب کند تا به قوانین بین المللی احترام بگذارد و با توجه به این اصول و قوانین در بازار جهانی فعالیت کند. از طرف دیگر در مورد سیاستهای تحریم اقتصادی که دولت امریکا علیه شماری از کشورها به کار گرفته است هم صحبت کرد.

جوانی که نقشی کلیدی در دولت جدید خواهد داشت
رویترز در گزارشی که به منظور بررسی جلسه ارزیابی صلاحیت آدیمو برگزار شده بود  گفت: «این جوان ۳۹ ساله که از خانواده مهاجر نیجریه ای وارد دولت جدید امریکا خواهد شد، نقشی کلیدی در شکل گیری سیاستهای اقتصادی امریکا خواهد داشت. او یکی از کلیدی ترین افراد در تدوین سیاستهای مالی و اقتصادی دولت و قوانین اقتصادی این کشور خواهد بود و در مورد نظام تحریم های اقتصادی امریکا علیه کشورها و دولتهای خارجی نیز قانون گذاری می کند.»

وی در پاسخ به این سوال که در دوره حضور او در وزارت خزانه داری در مورد سیاستهای تحریم اقتصادی چه طرح هایی وجود خواهد داشت گفت: «از نظر من تحریم های اقتصادی نمی تواند کارایی زیادی داشته باشد و تنها می تواند ابزار اولیه ای باشد که برای مدت کوتاهی کارایی دارد.»

نیویورک تایمز نوشت آدیمو اهمیت و کارایی سیاست تحریم اقتصادی را زیر سوال برده است و در جلسه رسمی اعلام کرد که جانت یلن وزیر خزانه داری امریکا از او خواسته است که یک بررسی و ارزیابی کامل در مورد کارایی سیاست تحریم اقتصادی علیه کشورهای دیگر تهیه کند. او در این جلسه در مورد تردید یلن در مورد کارایی سیاست تحریم اقتصادی برای دوره طولانی صحبت کرد و گفت که این ابزار در کوتاه مدت کارایی دارد. او در این جلسه به طور خلاصه در مورد ایران صحبت کرد و تاکید کرد فعلا سیاست امریکا مبنی بر تحریم اقتصادی ایران ادامه خواهد داشت.

اهداف اصلی ابزارهای وزارت خزانه داری از نظر آدیمو
در این جلسه آدیمو در مورد ابزارهای در دست وزارت خزانه داری امریکا  گفت: «وزارت خزانه داری می تواند در تنظیم سیاستهای پولی و تحریمی در کشور تاثیر گذار باشد ولی نکته مهم این است که این ابزارها باید در پاسخ به دولتهای تمامیت خواهی که قصد بر هم زدن ساختار دموکراتیک امریکا را دارند به کار گرفته شود و برای مقابله با بازیگران مهم اقتصادی در دنیا که قواعد بازی در اقتصاد دنیا و فضای تجاری جهانی را بر هم زده اند به کار گرفته شد. به عنوان مثال می توان به چین اشاره کرد که یک عضو مهم در اقتصاد و تجارت دنیا است ولی بر خلاف قواعد جهانی فعالیت می کند. نکته مهم تر این است که این ابزارها باید برای رصد و حذف سازمانهای تروریستی که قصد آسیب زدن به امریکا را دارند به کار گرفته شود. این اهداف باید در تمامی سیاستهای وزارت خزانه داری در نظر گرفته شود و قوانین تحریمی و سیاستهای اقتصادی با هدف مقابله با آسیبهای احتمالی به امریکا مورد استفاده قرار بگیرد.»

 آدیمو در مورد ارزیابی دوباره سیاستهای تحریمی وضع شده در دولت ترامپ هم صحبت کرد و تاکید کرد در دولت بایدن این طرح ها دوباره بررسی می شود و در صورتی که وجود انها ضروری باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس کمیته مالی کنگره امریکا و دیگر اعضای این کمیته بر این باورند که این جوان سیاه پوست ۳۹ ساله توانمندی و صلاحبت لازم برای فعالیت در این پست کلیدی را دارد و انتظار می رود در آینده نزدیک صلاحیت او به طور رسمی تایید شود.  این اولین بار در تاریخ امریکا خواهد بود که یک سیاهپوست برای این سمت انتخاب شده است.

کد خبر: ۷۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha