۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کاهش ۵۰ درصدی سفرها به جزیره قشم
مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی سفرها به جزیره قشم

قشم- مدیر بنادر و دریانوردی قشم و رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با بروز بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور، سهم سفرهای این جزیره ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار از جزیره قشم، علی اشتری با اعلام اینکه این میزان کاهش سفرها به دهه نخست اسفند ۹۸ و به مبادی زمینی و دریایی این جزیره مربوط می شود، افزود: این میزان کاهش سفر به منطقه آزاد قشم نشان از همسویی مردم با مسئولان بهداشتی کشور برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

وی ادامه داد: این کاهش سفرها با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نوید بخش اقدام مدبرانه مردم برای مقابله به کروما این مهمان ناخواند دارد و امید می رود با رعایت اصول بهداشتی هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و جزیره قشم همانند گذشته میزبان انبوه مهمانان و گردشگران باشد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی قشم، بررسی های انجام شده نشان می دهد که حجم اصلی خودروهایی که در این مدت از بندر پُل وارد جزیره قشم شده اند مربوط به قشموندان و یا خودروهای سنگین حامل مواد غذایی و کالاهای ضروری است.

وی با اشاره به کاهش تردد مسافران در اسکله شهید ذاکری شهر قشم هم اظهار داشت: بیشتر مسافرانی که از طریق این اسکله وارد شهر قشم می شوند شهروندان و کارمندان شاغل در این جزیره و یا بندرعباس هستند که روزانه در مسیر اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی بندر عباس تردد می کنند.

اشتری گفت: خوشبختانه اسکله های گردشگری جزیره قشم هم با هدف کمک به سلامت مردم در برابر ویروس کرونا طی این مدت تعطیل شده و پیش بینی می شود با همدلی ها و رعایت اصول بهشداشتی به زودی از خطر این بیماری در سرتاسر کشور نجات پیدا کنیم.

جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ظرفیت های مهم گردشگری در جنوب ایران واقع شده است.

کد خبر: ۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha