۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
 ۲۰۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف شد
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان:

۲۰۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف شد

زنجان- مظفری، سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: طی سالجاری ۲۰۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان کشف شده که ارزش این میزان کشفیات بیش از ۱۱ میلیارد ریال بوده است.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از آغاز سالجاری تا شش اسفند ماه تعداد ۱۸ پرونده کشفیات ماینر در تعزیرات حکومتی زنجان تشکیل شده است، گفت: تعداد ۲۰۷ دستگاه در استان کشف شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد دستگاه ماینر کشف شده را بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: افرادی که به این کار اقدام کنند سه برابر ارزش کشفیات جریمه خواهند شد.

 سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: طبق نظر کارشناسان فنی استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به برق زیادی نیاز دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

مظفری افزود: دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در زمان پیک بار به دلیل مصرف برق فراوان، موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه توزیع برق استان آسیب جدی وارد می کنند.

وی ابراز داشت: این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی و آسیب به شبکه برقی استان می شوند. 

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: برای خرید دستگاه ارز دیجیتال (ماینر) که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود ارز زیادی از کشور خارج می شود و در این میان با عاملان آن به شدت برخورد خواهد شد.

مظفری تاکید کرد: بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود.

کد خبر: ۷۶٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha