۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۹۵۰هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت می‌کنند
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

۹۵۰هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت می‌کنند

قزوین- رسولیان، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۷ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران مشغول فعالیت هستند که برای ۹۵۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.

علی رسولیان در حاشیه سفر یک‌روزه وزیر صمت به قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر در کشور ۸۲۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی فعال داریم که ۴۷ هزار واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی مستقر هستند.

وی گفت: رقمی نزدیک بر ۹۵۰ هزار نفر اشتغالزایی در کشور توسط این واحدهای صنعتی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک وزارت صمت بیان کرد :با توجه به این که یکی از مهم ترین برنامه های دولت احیاء واحدهای نیمه تعطیل بوده است ۱ هزار و ۳۶۵ واحد راکد و نیمه تعطیل امسال به چرخه تولید برگشته است.

رسولیان با عنوان اینکه امیدواریم تا پایان سال این میزان تا ۱ هزار و ۵۰۰ واحد برسد، گفت: تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی به سرعت در حال رشد است و امسال نیز میزان واگذاری زمین برای ایجاد واحد صنعتی ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی کاسپین یکی از مهم ترین شهرک های صنعتی کشور است که در تلاشیم این شهرک را از نظر وسعت افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنایع کوچک وزارت صمت افزود: نزدیک به ۳۰۰  هکتار زمین برای افزودن به وسعت این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است که امیدورایم با فراهم شدن امکانات مورد نیاز به زودی اجرایی شود تا نیاز موجود در این زمینه نیز مرتفع گردد.

رسولیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: قطعا شیوع این بیماری در سراسر دنیا صنایع را مورد آسیب قرار داد و صنایع کوچک به دلیل آسیب پذیری بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند که کرونا و تحریم همزمان فشار زیادی را بر صنایع ما وارد کرد اما با این حال شاهد رشد خاص ها در این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت زیرساخت های شهرک های صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها در دستور کار قرار دارد و در تلاشیم تا امکانات مورد نیاز برای سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی های صنعتی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی دیگر از چالش های پیش روی ما مسئله زمین هایی است که حبس شده و ساخته نشده است که تعیین و تکلیف این زمینه ها در دستور کار جدی قرار دارد و قطعا پس از پس گیری زمین به شرکت های دانش بنیان و هایتک واگذار می شود.

کد خبر: ۷۶٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha