۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
۱۱۰ کیلومتر پروژه پیشگیری از سیل در لرستان اجرا شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان:

۱۱۰ کیلومتر پروژه پیشگیری از سیل در لرستان اجرا شد

لرستان- حسن نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اجرای ۱۱۰ کیلومتر پروژه پیشگیری از سیل در استان گفت: عملیات لایروبی، ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن در استان به پایان رسید.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب بزرگ سال ۹۸ و تخریب گسترده بستر رودخانه‌های استان که منجربه خسارات متعددی به اماکن و اراضی مجاور رودخانه‌ها شد این شرکت با دریافت اعتبارات جبران خسارت از محل ماده مدیریت بحران بلافاصله با انتخاب پیمانکاران ذی‌صلاح اقدام به لایروبی، ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها کرد.

وی افزود: ضمن احداث دایک حفاظتی روستای چم‌گرداب، دمرود افرینه، حفاظت از جاده خرم‌آباد - پلدختر در محدوده اردوگاه ملاوی و جلگه خلج به لایروبی و ساماندهی برخی رودخانه‌ها در مناطق حساس و آسیب دیده استان پرداختیم.

حسن نژاد با بیان اینکه طول کامل این پروژه‌ها با احتساب لایروبی‌ حدود ۱۱۰ کلیومتر بوده، افزود: ساماندهی و لایروبی حدود ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان شامل روستاهای حاشیه رودخانه کشکان در شهرستان چگنی، پلدختر، دلفان، دورود، خرم‌آباد و بروجرد انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: مطالعات طرح تفصیلی ساماندهی رودخانه‌های لرستان، شروع عملیات اجرایی قرارداد روپر گذاری رودخانه‌های الیگودرز، ازنا، ماربره، دره تخت و هرو به طول حدود ۲۲۵ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر اعلام عمومی حد بستر و حریم قسمتی از رودخانه‌های مطالعه شده شهرستان‌های بروجرد، دورود، خرم آباد و چگنی به آزادسازی تصرفات رودخانه‌ای به مساحت حدود پنج هکتار و تهیه نقشه‌های آزادسازی جهت شروع عملیات در سه ماه سوم سال به‌طول ۱۱۲ کیلومتر در سطح شهرهای استان نیز پرداخته‌ایم.

حسن نژاد بیان کرد: جانمایی نقشه‌های حد بستر و حریم رودخانه‌های استان در محدوده طرح‌های هادی روستایی و تفصیلی شهری را نیز انجام داده‌ایم.

کد خبر: ۷۶٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha