۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
دلالان و برخی مدیران در عرضه فولاد اخلال ایجاد می کنند
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دلالان و برخی مدیران در عرضه فولاد اخلال ایجاد می کنند

جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید لازمه ساماندهی بازار فولاد، شفاف شدن ساز و کار عرضه است؛ در حال حاضر دلالان و برخی مدیران فولادی گلوی عرضه را به نفع خود می‌گیرند تا بتوانند با همکاری واسطه‌ها بازار را مدیریت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نابسامان بازار فولاد، گفت: التهاب موجود در این حوزه سودهای کلانی برای واسطه‌ها ایجاد می‌کند؛ این افراد به نهادهای تصمیم گیر متصل بوده و محصولات فولادی را از تولیدکننده خریداری و با قیمت‌های گزاف به مصرف‌کننده می‌فروشند، که این امر موجب التهاب بازار می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید فولاد کشور دو برابر مصرف است در حالیکه در شرایط کنونی مصرف‌کننده برای خرید شمش فولاد با مشکل روبرو بوده و ناچار است برای تامین آن قیمت‌های بالایی پرداخت کند، چراکه محصولات فولادی را از واسطه‌ها خریداری می‌کند.

این نماینده در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر همه تولیدکنندگان زنجیره فولاد فعال شوند، از یک سو ارزش افزوده بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود و از سوی دیگر اشتغالزایی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تولید و توسعه پایدار زنجیره‌ فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده، تلاش می‌کند با واقعی کردن قیمت محصولات فولادی از التهاب بازار بکاهد، ادامه داد: لازمه ساماندهی بازار فولاد، شفاف شدن ساز و کار عرضه است؛ در حال حاضر دلالان و برخی مدیران فولادی گلوی عرضه را به نفع خود می گیرند تا بتوانند با همکاری واسطه‌ها بازار را مدیریت کنند.

کمتر از ۳۰ درصد تولید فولاد در بورس عرضه می‌شود
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صورتی که عرضه فولاد شفاف شده و به میزان کافی باشد، بازار ساماندهی می‌شود.

جدی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد تولید فولاد در بورس عرضه می‌شود، ادامه داد: در این شرایط محصولات فولادی در بازار آزاد و توسط واسطه‌ها با قیمت‌های زیادی به فروش می‌رسد.

کد خبر: ۷۶٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha