۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
تغییر قوانین، قدرت تصمیم گیری را از تولید کنندگان می‌گیرد
نماینده اسبق مجلس:

تغییر قوانین، قدرت تصمیم گیری را از تولید کنندگان می‌گیرد

مصباحی مقدم، نماینده اسبق مجلس گفت: تغییر و تحولات قوانین، سبب شده فعالان اقتصادی، قدرت تصمیم گیری برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

به گزارش بازار، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین، نقش مهمی در کمک به رونق تولید دارد، اما متاسفانه ما در کشور با ثبات قوانین روبرو نیستیم.

وی ادامه داد: تعدد قوانین، اثرات منفی بر تولید دارند و این امر، سبب شده فعالان اقتصادی قدرت تصمیم در سرمایه گذاری نداشته باشند.

وی در خصوص هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: در صورتی که نقدینگی در کشور به سمت تولید هدایت شود سبب رشد اقتصادی می‌شود، اما این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: بخش عمده نقدینگی بانک‌ها که در اختیار تسهیلات گیرندگان است، بلوکه شده و این امر سبب شده تولید کنندگان نتوانند به راحتی تسهیلات دریافت کنند.

مصاحبی مقدم گفت: همه افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند نیز، آن را به سمت تولید نمی‌برند و متاسفانه نقدینگی دریافتی را به سمت بازارهای غیر مولد هدایت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود افزود: در صورتی که نظارت بر تسهیلات دهی بانک‌ها دقیق و کامل باشد نقدینگی موجود در بانک‌ها به سمت تولید هدایت می‌شود.

این نماینده اسبق مجلس گفت: نظارت دقیق دستگاه‌های ذیربط، هم هدایت نقدینگی را به سمت تولید تسهیل می‌کند و هم رونق اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

مصباحی مقدم در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور نیز گفت: بدلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، امکان حضور سرمایه گذاران خارجی به صورت گسترده در کشور وجود ندارد و در صورتی که این سرمایه گذاران در کشور حضور داشته باشند، می‌تواند به رونق سرمایه گذاری در کشور کمک کند.

وی در خصوص رشد نقدینگی طی سال‌های اخیر افزود: برای اینکه افزایش نقدینگی در کشور مفید باشد باید در ازای میزان رشد اقتصادی، همان مقدار نقدینگی در کشور تزریق شود.

مصباحی مقدم اضافه کرد: درغیر این صورت افزایش نقدینگی بدون رشد اقتصادی سبب ایجاد تورم در کشور می‌شود.

وی گفت: نقدینگی تزریق شده از طرف بانک مرکزی در صورتی که به سمت تولید هدایت شود سبب رشد اقتصادی خواهد شد.

کد خبر: ۷۵٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha