۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
تشکیل ۵۰۰ پرونده در حوزه برداشت غیرمجاز از معادن استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تشکیل ۵۰۰ پرونده در حوزه برداشت غیرمجاز از معادن استان همدان

همدان - خاکی، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرونده قضایی در حوزه برداشت های غیرمجاز از معادن استان همدان تشکیل شده است، گفت: ۱۰۰ هزار تن سیلیس در حوزه سد اکباتان توقیف شده است.

محمد خاکی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت تخلف های معادن و شناسایی برداشت های غیرمجاز از معادن استان همدان گفت: این تخلفات و برداشت های غیرمجاز یکی از معضلات بخش معادن کشور است و گشت هایی همواره این موضوع را رصد می کنند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرونده قضایی در حوزه برداشت های غیرمجاز از معادن استان همدان تشکیل شده است، عنوان کرد: ۱۰۰ هزار تن سیلیس در حوزه سد اکباتان توقیف شده است و به دنبال واگذاری سیلیس و واریز ارزش سیلیس برداشت شده به خزانه هستیم.

خاکی با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر حساسیت‌های زیادی در زمینه اضافه برداشت معادن ایجاد شده است، افزود: اقداماتی چون کنترل دقیق و نقشه برداری دقیق از معادن و به کارگیری مسئولین فنی معادن مدنظر قرار گرفته و با این اقدامات بالغ بر پنج میلیون تن به ظرفیت معادن استان همدان اضافه شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: هم اکنون بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ معدن اصلی استان همدان نقشه‌برداری و معادن دارای اضافه برداشت جریمه شده اند اما در این مسیر خلاهای قانونی وجود دارد که باعث شده تا روند کاری به کندی پیش رود.

کد خبر: ۷۵٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha