۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ توفان در سبزوار یخبندان در مشهد
بازار گزارش می‌دهد؛

برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ توفان در سبزوار یخبندان در مشهد

مشهد- ورود سامانه جدید بارشی از عصر چهارشنبه شرایط جوی در خراسان رضوی را تحت تأثیر قرارداد و با وزش باد شدید، کولاک برف و باران‌های رگباری در مناطق مختلف نمایان شد.

بازار-گروه استان ها: بارش برف از عصر چهارشنبه در مناطق مختلف خراسان رضوی موجب کندی تردد در بسیاری از محورهای ارتباطی این استان و آماده‌باش نیروهای امدادی و راهداری برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی شد.

به گزارش خبرنگار بازار اگرچه معابر ورودی و منتهی به مشهد مقدس به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی با حجم ترافیک بسیار کمی روبروست اما هم‌زمان با تعطیلات پیش رو معابر خروجی این شهر به سمت شهرستان گلبهار و قوچان و هم‌چنین آزادراه شهید شوشتری به سمت تربت‌حیدریه ترافیک سنگینی را به همراه داشتند.

گفتنی است شامگاه چهارشنبه جاده‌های مشهد - کلات و کلات - درگز با بارش برف همراه بودند که تردد خودروها در این مسیرها با کندی همراه بود.

توفان در سبزوار
شامگاه چهارشنبه به دلیل تغییر شرایط جوی در شهرستان سبزوار وزش باد شدید با سرعت ۶۲ کیلومتر این شهرستان و بخش‌های جنوب شرقی آن را درنوردید.

گفتنی است پیش‌از این سازمان هواشناسی تندباد در شهر سبزوار و خسارت‌های احتمالی به‌ویژه در مناطق جنوبی و جنوب ‌شرقی این شهرستان  و هم‌چنین برخی مناطق استان هشدار داده بود. 

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی روند کاهش محسوس میانگین دمای هوا همراه با وقوع بارندگی در مناطق مختلف این استان از که روز چهارشنبه آغازشده طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوا طی امشب را تا ۱۵ درجه زیر صفر کاهش خواهد داد و بر همین اساس روند کاهش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی تا صبح شنبه هفته آینده ادامه دارد.

گفتنی است کمینه دمای هوای مشهد از دو درجه سلسیوس شامگاه گذشته با ۱۰ درجه کاهش به هشت درجه زیر صفر  رسید و برای پنجشنبه‌شب نیز ۱۱ درجه زیر صفر پیش‌بینی‌شده است.

بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش‌های پراکنده برف و باران امروز پنجشنبه نیز به‌ویژه به شکل بارش برف با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

جاده‌ها لغزنده است
در همین حال رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از لغزندگی محورهای این استان به دلایل بارش برف و یخبندان شبانه خبر داد.

سرهنگ حسین میش‌مست در این رابطه به خبرنگاران گفت: شامگاه چهارشنبه در محورهای شمالی خراسان رضوی ازجمله شهرهای چناران، قوچان، درگز و سر ولایت شاهد بارش برف بودیم که این پدیده جوی با لغزندگی محورهای ارتباطی همراه بود.

وی ادامه داد: آزادراه شهید شوشتری به سمت نیشابور و تربت‌حیدریه تا رباط سفید و هم‌چنین محور مشهد به سمت فریمان و مشهد به سمت سرخس نیز بارش برف به همراه کولاک گزارش شد که خوشبختانه این بارش‌ها منتهی به انسداد محورها نشد.

وی افزود: در همین راستا در شامگاه گذشته در خراسان رضوی، تمامی واحدهای امدادی و خدمات‌رسانی مانند اورژانس، راهداری و هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار داشتند تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی در  کمترین زمان ممکن به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی بابیان اینکه عصر چهارشنبه معابر خروجی مشهد مقدس ترافیک نسبتاً پرحجمی را پشت سر گذاشتند افزود: برای ممنوعیت خروج خودروهای بومی از مشهد هنوز ابلاغیه‌ای از سوی ستاد کرونای استانی صادر نشده، اما ورود خودروهای غیربومی به مشهد کماکان ممنوع است.

وی در این از تمامی رانندگان و مسافران درخواست کرد تا در صورت امکان سفر خود را به تعویق انداخته و یا در صورت ضرورت حتما از  وسایل گرمایشی و ایمنی خودرو اطمینان کامل حاصل کنند.

کد خبر: ۷۵٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha