۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
 رونق بازار مسکن در ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد؟
عضو کمیسیون عمران مجلس پاسخ داد

رونق بازار مسکن در ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد؟

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز امیدواری از رفع مشکلات زیر ساختی برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، از تاثیر این قانون در بهبود اجاره بها و بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس  در خصوص وضعیت مصوبه مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی، گفت: برخی افراد بیش از ۱۰ واحد مسکونی در اختیار دارند و لذا برای تنظیم‌گری بازار اجاره یا عرضه مسکن به بازار، لازم بود ابزاری در نظر گرفته شود.

وی افزود: بعد از اجرای قانون هر خانه‌ای که به مدت ۱۲۰ روز خالی باشد، مشمول قانون خواهد بود و به ازای هر ماه، در سال اول ۶ برابر و در سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات اخذ خوهد شد.

بدری ادامه داد: لازم است مسئله مالیات بر خانه‌های خالی مورد نظر گرفته شود و تنظیم گری با قیمت مناسب در حوزه مستاجری و اجاره بها صورت دهد.

وی گفت: طبیعتا اجرای قانون در مراحل اولیه سخت است و مردم عزیز نیازمند اطلاع رسانی بیشتری هستند و این کار توسط وزارت راه صورت می‌گیرد.

بدری ابراز امیدواری کرد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ضعف‌های زیر ساختی ۱۴۰۰ بر طرف شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کنار این قانون ابزارهای دیگری هم در حوزه تولید مسکن لازم است که مالیات بر عایدی سرمایه خاصه در حوزه مسکن، خودرو و ارز و سکه نهایی شود.

بدری با بیان اینکه چنین قوانینی نیز در نوبت طرحِ صحن قرار گرفته‌اند، گفت: امیدواریم در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ این طرح‌ها نهایی شود و شاید باعث گردد در حوزه تولید مسکن، خاصه برای اقشار کم درآمد قدم‌هایی موثر برداریم.

وی افزود: در حوزه تولید مسکن برای اقشار نیازمند جامعه هم، طرح جهش تولید مسکن را داریم که مواد نهایی آن بعد از بودجه ۱۴۰۰، نهایی می‌گردد که در تولید مسکن حمایتی برای دهک‌های پایین، اقداماتی صورت می‌دهد.

کد خبر: ۷۵٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha