۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
حاشیه‌نشینان چابهار برق‌دار می‌شوند| افزایش ۳۰ درصدی تولید برق در نیروگاه چابهار
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان:

حاشیه‌نشینان چابهار برق‌دار می‌شوند| افزایش ۳۰ درصدی تولید برق در نیروگاه چابهار

امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به راه اندازی واحد بخار نیروگاه چابهار تا پایان خرداد ماه گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از مناطق حاشیه‌ای چابهار، با هماهنگی‌های انجام شده توسط بنیاد علوی و هلدینگ برق و انرژی صبا طی ۳ تا ۴ ماه آینده، ساکنان این مناطق از نعمت روشنایی برق برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری در حاشیه بازدید از نیروگاه چابهار با اشاره به روند پیشرفت احداث واحد بخار این نیروگاه اظهار کرد: به دنبال تصمیم بنیاد مستضعفان درخصوص توسعه و ارتقاء بهره وری نیروگاه چابهار، عملیات احداث واحد بخار این نیروگاه توسط شرکت مپنا آغاز شده و انشالله تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار وارد مدار می شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا اضافه کرد: در حال حاضر نیروگاه چابهار، کمتر از ۰.۵ درصد برق کشور را تامین می کند و با اضافه شدن بخش بخار این نیروگاه که ظرفیتی ۱۶۰ مگاواتی را دارا است، سهم تولید برق این نیروگاه در کشور، به حدود ۰.۷ درصد خواهد رسید.

وی گفت: خوشبختانه پیگیری های لازم برای تامین منابع مالی این نیروگاه از صندوق توسعه ملی انجام شده است و با اخذ مجوزهای لازم و مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی، تا حدودی از بار مشکلات مالی این پروژه کاسته شده است.

امیری در ادامه با بیان اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم این نیروگاه را دارد گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از این نیروگاه، مکاتبه و رایزنی با شرکت برق منطقه ای استان انجام شد تا در صورت جوابگویی ظرفیت شبکه انتقال جنوب استان، احداث فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار نیز کلید بخورد.

وی با بیان اینکه فاز دوم این نیروگاه ظرفیتی معادل ۵۳۰ مگاوات دارد تاکید کرد: در صورتیکه نیاز به احداث این فاز در استان و کشور وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان آمادگی احداث فاز دوم این نیروگاه را دارد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به بازدید تیر ماه رئیس بنیاد مستضعفان از مناطق محروم حاشیه چابهار و دستور او برای برق رسانی به مناطق حاشیه ای چابهار که از نعمت برق محروم بودند اظهار کرد: خوشبختانه پس از این بازدید و درخواست شرکت برق منطقه ای، ۳۰۰ دستگاه ترانس توسط بنیاد علوی و با هماهنگی هلدینگ برق و انرژی صبا تهیه و به چابهار منتقل شد.

امیری خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری مسئولان استانی و بنیاد مستضعفان، و نصب تیرهای توزیع برق و ترانس ها، اهالی منطقه میرآباد از مناطق حاشیه ای چابهار طی ۳ تا ۴ ماه آینده، از نعمت روشنایی برق بهره مند خواهند شد.

کد خبر: ۷۵٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha