۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد ۱۲ درصد کاهش یافت
مدیر فرودگاه خرم آباد:

تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد ۱۲ درصد کاهش یافت

لرستان- کاملی، مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: شرایط کرونا سبب شده در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرواز حدود ۱۲ درصد و از نظر تعداد مسافر ۲۳ درصد کاهش داشته باشیم.

علی کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در ایام کرونا، پروازهای استان لرستان به دلیل رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، با ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود و در حال حاضر ۹ پرواز در هفته به سمت تهران داریم.

وی افزود: البته برای لرستان، ۱۴ مجوز پروازی صادر شده که یک مورد متعلق به مشهد مقدس و ۱۳ پرواز دیگر مربوط به تهران است اما پروازهای مشهد به دلیل عدم استقبال مردم، کنسل شده است مگر اینکه بخش خصوصی بخواهد آن را چارتر کند و پرواز مجدداً برقرار شود.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد عنوان کرد: برای افزایش خط‌های پرواز در استان لرستان باید از طرف آژانس‌ها، شرکت‌ها و دفاتر هواپیمایی درخواست داده شود که متاسفانه آنها در این زمینه خیلی ضعیف هستند و هیچ وقت درخواستی نداده‌اند، بنابراین نمی‌توان با قطعیت در رابطه با افزایش خطوط پرواز اظهارنظر کرد اما اگر درخواست باشد قطعاً ما هم با تمام توان در کنارشان هستیم و کمک می‌کنیم تا پروازها افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: پروازهای بهمن ماه نسبت به دی و آذر در حد سه یا چهار درصد افزایش یافته اما تعداد پروازها در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد و از نظر تعداد مسافر ۲۳ درصد کاهش یافته است که این شرایط به دلیل محدودیت‌های بسیار شدیدی بود که برای شرایط کرونایی ایجاد شد و پروازها را کنسل کرد.

کاملی تصریح کرد: برای ایام عید، تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ولی تاکنون به ما چیزی ابلاغ نشده است؛ اگر ما بخواهیم فرودگاه و استان به واسطه پرواز توسعه پیدا کند که امری لازم است،باید به سمت پروازهای با فرکانس بیشتر یعنی تعداد بیشتری پرواز اما با ظرفیت های هواپیمایی کوچکتر، حرکت کنیم که این با توجه به توان محدود دولت و شرکت‌های هواپیمایی، بهترین حالت و گزینه استفاده از توان بخش خصوصی و روی آوردن به بخش هوانوردی عمومی و هواپیماهایی با ظرفیت کمتر از ۱۹ صندلی که قیمت بسیار مناسب و بازدهی بسیار بالایی دارند و سرمایه خیلی خوبی دارند و بازگشت سرمایه آن نیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد، است.

وی بیان کرد: برای ورود سرمایه گذار به این بخش کارهای آن را انجام دادیم و از طرفی اتاق بازرگانی در این زمینه خیلی خوب فعالیت کرده است و حدود ۱۰ و ۱۲ نفر اعلام آمادگی کرده اند ولی کسی به صورت جدی وارد نشده است.

کد خبر: ۷۵٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha