۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
اجرای ۲۲ پروژه در مجتمع مس سونگون/ ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی با تکمیل پروژه‌های تغلیظ و ذوب مس
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای ۲۲ پروژه در مجتمع مس سونگون/ ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی با تکمیل پروژه‌های تغلیظ و ذوب مس

تبریز- جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۲۲ پروژه در مجتمع مس سونگون، گفت: با اتمام دو پروژه مهم تغلیظ و ذوب مس، برای سه هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

علی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مس سونگون بیشترین ذخایر مس را در استان دارد و تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه، فرآوری محصولات این مجتمع در خود استان صورت گیرد.

وی افزود: برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی مس نیز محلی در شهرستان ورزقان شناسایی شده و طرح ایجاد آن نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تصویب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جزو استان‌های اول از نظر ذخایر معدنی در کشور هستیم، اما اقتصاد استان هنوز از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند نشده است، افزود: بیش از ۷۰۰ معدن در استان شناسایی شده است که ۵۰ درصد آنها راکد و تعطیل است و در حوزه مس نیز از ۱۴ معدن شناسایی‌شده، ۶ معدن غیرفعال است.

وی ادامه داد: برخی از معادن به دلیل واگذاری آنها به افراد غیرحرفه‌ای تعطیل هستند و در برخی معادن نیز مشکلات طبیعی و زیست‌محیطی وجود دارد و همچنین برخی معادن با مشکل معارض مواجه هستند.

جهانگیری با بیان اینکه مس، یک محصول استراتژیک است، افزود: در استان بیش از یک میلیارد تن ذخایر مس داریم که ۳۰ درصد از ذخایر مس کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار مصرف مس به طور فزاینده در حال گسترش است، افزود: مصرف حهانی مس در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون تن است و پیش‌بینی شده این میزان در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۶۰ میلیون و در سال ۲۱۰۰ میلادی به بیش از ۹۰ میلیون تن برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: تلاش می کنیم معادن مس غیرفعال در استان را فعال کنیم و با تکمیل زنجیره ارزش این محصول در استان، ارزش افزوده آن در استان باقی بماند.

جهانگیری با بیان اینکه معدن، بهترین گزینه برای جایگزینی نفت است، افزود: تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم و همچنین طرحی برای فرآروی معادن کوچک در یک منطقه تعیین شده در دست بررسی است.

کد خبر: ۷۵٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha