۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در محورهای مواصلاتی زنجان شناسایی شد
مدیرکل راهداری زنجان:

۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در محورهای مواصلاتی زنجان شناسایی شد

زنجان- علی اکبری، مدیرکل راهداری زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال ۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه‌ها و ۵۶۰ تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده است.

عبدالحسین علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: طی ۱۱ ماه امسال ۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه‌ها و ۵۶۰ تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان زنجان شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: برای این تعداد اخطار ساخت صادر و یا مورد توقف قرار گرفته است و اداره راهداری با چنین تخلفاتی به جد برخورد می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان با بیان اینکه ۱۲۵ مورد از تجاوز به حریم راه ها  نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی قلع و محو شده است،گفت: همچنین در این مبازه زمانی هم ۵۶۰ دستگاه تابلوی غیرمجاز تبلیغاتی شناسایی شده است. 

علی اکبری تاکید کرد: هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع صد متری پس ‌از آن بر اساس قانون ایمنی راه‌ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است. 

وی افزود: اگر افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یک ‌صد متری پس‌ازآن اقدام کنند عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث‌شده اقدام می کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان ابراز داشت: رعایت حریم قانونی راه برای تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی ضروری است.

علی اکبری یاد آورشد: ساخت‌و سازهای غیر مجاز در حریم راه‌ها باعث متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی، بروز سوانح جاده‌ای و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های توسعه و تعریض محورها و غیره می شود.

کد خبر: ۷۵٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha