۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
شرایط وخیم دفاتر خدمات مسافرتی| توصیه‌های ویژه برای انجام سفر سالم در تعطیلات
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

شرایط وخیم دفاتر خدمات مسافرتی| توصیه‌های ویژه برای انجام سفر سالم در تعطیلات

رفیعی شاد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: انجام سفرهای هوشمند به جای سفرهای انفرادی به مقاصد تعیین شده با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، سلامتی مردم را در سفرهای نوروزی تضمین می کند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «امیرپویان رفیعی شاد» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر نحوه برگزاری سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۰ افزود: در صورتی که بتوانیم با ارائه بسته های هوشمند سفرهای نوروزی مردم را به خوبی مدیریت کنیم در این شرایط کرونایی از سفر مردم به نا کجا آباد جلوگیری خواهیم کرد.

این عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور تاکید کرد: به علت محدودیتهای شرایط کرونایی، اقبال برای انجام سفرهای نوروزی در بین مردم بسیار افزایش یافته و ضروری است با برنامه ریزی مکان های اقامتی مناسبی را برای مردم فراهم کنیم تا هموطنان با اقامت در این مکان های بهداشتی از ویروس کرونا نیز در امان بمانند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران بر نقش آفرینی دفاتر خدمات مسافرتی برای سفرهای هوشمند نوروزی مردم در ایام تعطیلات سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آمادگی دارد به عنوان ارائه کننده خدمات گردشکری در این  زمینه همکاری های لازم را به عمل آورند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار برای انجام سفر تورهای خارجی به ایران گفت: ایران صدور ویزا را برای تورهای خارجی ممنوع کرده است و سفرهای هوایی به ایران بسیار کم شده و این وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی را بسیار بحرانی کرده و اصلا دفاتر خدمات مسافرتی در کشور و به خصوص در تهران از نظر کارکرد شرایط قابل قبولی ندارند.

با توجه به ظرفیت های دفاتر خدمات مسافرتی برای انجام سفرهای نوروزی و تورهای گردشگری، متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا این ظرفیت بزگ خالی مانده است، لذا ارائه بسته های هوشمند سفرهای نوروزی تاحدودی می تواند در این ایام به کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کمک کند

رفیعی شاد با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های دفاتر خدمات مسافرتی برای انجام سفرهای نوروزی و تورهای گردشگری، متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا این ظرفیت بزرگ خالی مانده است، لذا ارائه بسته های هوشمند سفرهای نوروزی تا حدودی می تواند در این ایام به کسب و کار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کمک کند.

14 ماه وضعیت کرونایی مردم را خسته کرده است
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران یادآور شد: بیش از ۱۴ ماه است مردم در محدودیتهای کرونایی قرار گرفته اند و با وجود تعطیلات کرونایی هموطنان نتوانستند از این اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند، لذا اگر این مساله را به عنوان یک فنر فرض کنیم در ایام تعطیلات نوروزی این فنر آماده جهش است و مدیریت هوشمند سفرهای نوروزی می تواند بسیاری از مشکلات ما را در این خصوص کمتر کند.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور بیان کرد: از طرفی ادامه این وضعیت واقعا مردم را خسته کرده است و کاهش پروازها و صندلی هوایی حداقل به کمتر از ۶۰ درصد و نبود عرضه و تقاضای سفرهای هوایی نیز دفاتر خدمات مسافرتی را تحت تاثیر قرار داده است.

رفیعی شاد گفت: در این شرایط بسیاری از کشورهای جهان و کشورهای منطقه صدور ویزا برای انجام سفرهای هوایی و تورهای گردشگری را ممنوع کرده اند و این مساله نیز در بلاتکلیفی دفاتر خدمات مسافرتی در کشور بسیار موثر بوده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم به علت شرایط کرونایی نمی توانند از خودروهای خود استفاده کنند لذا هموطنان ترجیح می دهند که با هواپیما سفر کنند به خصوص اینکه سفر به مناطق جنوب کشور به علت وجود آب و هوایی معتدل در روزهای اخیر افزایش یافته ولی عرضه و تقاضای سفرهای هوایی با یکدیگر هم خوانی ندارد.

در این شرایط اولویت اصلی همه ما حفظ سلامت مردم است و انجام سفرهای هوشمند جمعی به مقاصد تعیین شده اقامتی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند در حفظ سلامتی مردم در سفرهای نوروزی و فصل بهار تاثیرگذار باشد

وی گفت: در این شرایط اولویت اصلی همه ما حفظ سلامت مردم است و انجام سفرهای هوشمند جمعی به مقاصد تعیین شده اقامتی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند در حفظ سلامتی مردم در سفرهای نوروزی و فصل بهار تاثیرگذار باشد.

رفیعی شاد در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص افزایش سفر در روزهای اخیر به کیش و قشم گفت: هرچند که سفر مردم و هموطنان به مناطق آزاد کیش و قشم در رونق کسب و کار ما موثر است اما بازهم نبود تناسب در عرضه و تقاضا برای دفاتر خدمات مسافرتی محدودیت های زیادی را به وجود آورده است.

به علت شرایط آب و هوایی اقبال مردم برای سفر به جنوب کشور بیشتر است
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران یادآورشد: به جهت شرایط آب و هوایی اقبال مردم برای سفر به جنوب کشور در فصل زمستان و ایام تعطیلات نوروزی، بیشتر است ولی با توجه به تعداد سفرهای هوایی و تورهای گردشگری باز هم این شرایط برای ما رضایتمند نبود.

با این حال با وجود محدودیت ها و اخبار ضد و نقیض برای انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰، هنوز هم ستاد ملی کرونا در خصوص سفرهای های نوروزی اظهار نظر نکرده و نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی از روز ۵ اسفند ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است و یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه برنامه ریزی برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰ مردم اعلام شده است.

هر سال هدف از برگزاری نمایشگاه گردشگری در ایام نزدیک به تعطیلات نوروزی همین علت بود و امسال باید ببینیم در این خصوص چه تصمیم اساسی گرفته می شود زیرا ۲ سال است مردم به علت کرونا و جاری شدن سیل در سال ۹۸ نتوانسته اند به سفر بروند و این هموطنان ما را خسته کرده است.

سفر با تور و اقامت در مراکز مجاز تحت نظارت، دو راهکار وزارت میراث فرهنگی برای انجام سفرهای نوروزی
پیشتر «ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشستی با حضور مسئولان تشکل‌های گردشگری ضمن تشریح شرایط برگزاری نمایشگاه گردشگری، از دو راهکار و مدل برای انجام بهتر سفرهای نوروزی خبر داد.

وی گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع ‌دستی امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی اندیشیده شده که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

تیموری اظهارداشت: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تا ۸ اسفند ادامه دارد، در این نمایشگاه غرفه‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و امیدواریم با پایان کرونا، گشایشی در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایجاد شود.

او در ادامه به سفرهای احتمالی نوروزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلساتی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و در آن نشست‌ها به صورت مفصل موضوعات را بررسی کردیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما دو مدل سفر را پیشنهاد دادیم که می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اجرایی شود.

تیموری افزود: مدل اول سفر با تور است؛ در این مدل از سفر گردشگران از خدمات تور استفاده می‌کنند و حتماً در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند کرد که تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی گفت: در مدل دوم سفر افراد تور خریداری نمی‌کنند اما در سفر به شهر مقصد حتماً باید در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه اقامت کنند تا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و سلامتی مردم حفظ شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد کمپ‌های گردشگری، چادر زدن، اقامت گردشگران در اماکنی مانند مدارس، زائرسراها، حسینیه‌ها و سایر مکان های عمومی ممنوع است و این موضوع به استانداران نیز اعلام شده است.

کد خبر: ۷۵٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha