۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
آخرین هراس کارشناسان؛ کرونا، مغز و پدیدۀ مغز مه آلود
ایل جورناله ایتالیا عنوان کرد

آخرین هراس کارشناسان؛ کرونا، مغز و پدیدۀ مغز مه آلود

از همان ابتدای شیوع کرونا، بسیاری از بیماران آثاری از سکته، هذیان و تشنج  و بدتر از آن از دست رفتن حس بویایی و چشایی بروز دادند.

به گزارش بازار به نقل از ایل جورناله ایتالیا، ویروس کرونا فقط یک ویروس خاص دستگاه تنفسی نیست. خطرناک تر از آن است که فکرش را بکنیم زیرا قادر است اعضای مهم بدنمان را هدف قرار داده و به آنها آسیب بزند. ریه ها، قلب، کبد، کلیه ها، لوزالمعده و نیز مغز اعضایی هستند که به طور بالقوه ممکن است هدف کووید-۱۹ واقع شوند.

دانشمندان در رابطه با مغز در حال مطالعه در خصوص تأثیر این ویروس بر آن هستند. این ویروس نه تنها ممکن است باعث ایجاد مشکلات عصبی کوتاه مدت گردد، بلکه باعث ایجاد عوارضی می گردد که تا ده سال آینده باقی خواهند ماند. دانشمندان هنوز قادر به دادن پاسخی به این پرسش نیستند که چرا کووید قادر است چنین عوارضی بر برخی از بیماران و آن هم به اشکال مختلف ایجاد کند.

از همان ابتدای شیوع این ویروس چنین عوارضی نمایان بود. بسیاری از بیماران آثاری از سکته، هذیان و تشنج  و بدتر از آن از دست رفتن حس بویایی و چشایی بروز دادند.

حتی آنهایی که بر این بیماری غلبه یافتند با عوارض پزشکی نگران کننده ای در حوزۀ شناختی و احساسی روبرو گردیدند، همچنین نشانه های عصبی از جمله لرزه، خستگی شدید، سرگیجه و حس کردن بوهای مبهم. برخی دیگر دچار آشفتگی و توهم و به عبارتی «مغز مه آلود» شدند.

اما ویروس کرونا چگونه می تواند به مغز آسیب بزند؟ در این خصوص احتمالات مختلفی وجود دارد. از همه بدتر اینکه ویروس کرونا می تواند در سلول های مغز مستقر شده و به وضعیتهای احتمالی عصبی کمک کند. ویروس می تواند در این سلول ها پنهان شده و آنها را آلوده سازد و باعث التهاب آنها گردیده و موجبات ویرانی سلول های اطراف را فراهم آورند.

کد خبر: ۷۵٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha